Sellest 3,6 miljonit eurot teenis kontsern teises kvartalis. Teise kvartali puhaskasumit mõjutas oluliselt juunis tasutud dividendide tulumaks 3 miljonit eurot, maksude-eelselt oli kasum 8,2 miljonit eurot, teatas ettevõte.

“Enim teeb head meelt kõigi Kaubamaja kontserni ärisegmentide majandustulemuste järjepidev paranemine,” rääkis Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

“Samas tuleb tunnistada, et klientide tarbimisharjumused on viimastel aastatel oluliselt muutunud ning turuosa säilitamiseks ja kasvatamiseks tuleb klientide soovidega kaasas käia. Märksõnadena tooksin välja, et kliendid on oluliselt valivamad ning hinnatundlikumad. Müügiedu tagamiseks tuleb valida kaupu erilise hoolega – keskenduda kliendi jaoks sobivaima hinna ja kvaliteedi suhtega kaupade pakkumisele. Samas ka hinnatundlikul turul väärtustab klient mainekate kaubamärkide kindlat kvaliteeti.”

“Esimese poolasta heade majandustulemuste taga on õnnestunud, täpsemalt öeldes hästi läbi mõeldud hooajakaupade valik ning kindlasti ka head turunduskampaaniad,” sõnas Puusepp.

“Näiteks iga-aastase Osturalli müügitulu oli 10% suurem kui möödunud aastal. Mais peetud Ostuöö suutis eelmist aastat lüüa koguni 17%. Kasumlikkust mõjutas positiivselt muuhulgas ka tulemuslikum marginaali juhtimine tänu aasta algusest juurutatud majandusarvestussüsteemile.”

Puusepa sõnul toimub kõigis ärisegmentides pidev ja stabiilne areng, mis võimaldab tulevikus ettevõtte müügimahte kasvatada. “Aprillis avasime remonditud ja laiendatud Kadaka Selveri, laiendasime Hiiumaa Selveri ja Keila Selveri müügipinda,” loetles Raul Puusepp. “Kadaka Selveri laiendamisel pöörasime rohkem tähelepanu värskele toidukaubale ning klientide mugavusele. Esimesena Baltimaades võtsime kasutusele self-scanning ostutehnoloogia, mis võimaldab kliendil kaubad ise registreerida ja nende eest ilma tavapärase kassaprotseduurita maksta. Juulis sulgesime ebasoodsas asukohas Soldino Selveri ning hetkel jätkama Narvas ühe kauplusega. Samal ajal otsime Narvas laienemisvõimalust paremas asukohas.”

Kontserni maksueelne kasum oli I poolaastal 8,2 miljonit eurot, mis 2010. aasta samal ajal oli 4,6 miljonit eurot. II kvartalis kasvas maksueelne kasum võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 33,2% võrra ulatudes 6,6 miljoni euroni.

Kaubamajade ärisegmendi käive oli I poolaastal 36,3 miljonit eurot, kasvades aastaga 4,2%. Kaubamajade kahjum oli esimesel poolaastal 0,007 miljonit eurot. I.L.U kosmeetikakauplusi opereeriva TKM Beauty OÜ müügitulu oli 1,2 miljonit eurot, kasvades aastaga 33,3%. Aprillis avas I.L.U keti viienda kaupluse Tallinnas Ülemiste keskuses.

Selverite super- ja hüpermarketite segmendi konsolideeritud müügitulu oli 153,3 miljonit eurot ning maksueelne kasum I poolaastal 4,6 miljonit eurot, millest 3,5 miljonit eurot teeniti II kvartalis. Selverite kasum ületas eelmise aasta sama perioodi kasumit rohkem kui kaks korda ning II kvartali kasum kasvas 26,3%.

Autokaubanduse segmendi müügitulu oli I poolaastal 9 miljonit eurot, mis on 44,9% enam kui mullu samal ajal. Teise kvartali kasv oli 56,9%. Autokaubanduse I poolaasta kasum oli 0,6 miljonit eurot. Kokku müüdi I poolaastal 459 sõidukit, sellest 257 sõidukit teises kvartalis.

Puusepp märkis, et I poolaastal kasvas uute sõidukite müük Baltimaades tervikuna 90%. “Aasta teisel poolel on loota autosegmendi kasvu jätkumist, kuna mudelivalikusse lisanduvad uued mudelid Picanto, Rio ja Optima,” sõnas Puusepp.

Jalatsikaubanduse 2011. aasta esimese poolaasta käibeks kujunes 6,2 miljonit eurot, kasvades aastaga 6,0%. Jalatsikaubanduse esimese poolaasta kahjumiks oli 0,4 miljonit eurot. “Kahjum oli kaks korda väiksem kui aasta varem ning jalatsiketi selle aasta peaeesmärk on keti efektiivsuse oluline parandamine,” lisas Puusepp.

Kinnisvara ärisegmendi kontserniväline müügitulu oli I poolaastal 1,4 miljonit eurot, kasum 3,4 miljonit eurot.