Eelmistel aastatel on kuulutanud tarbijakaitseamet mitme sellise juhtumi puhul teenustasu lisamise ebaseaduslikuks.

Eile konkurentsiametilt kommentaari saada ei õnnestunud. “See on lisateenus ja me ei pea seda kooskõlastama,” kinnitas Tallinna Kütte kommertsdirektor Priidu Nõmm.

Nõmm põhjendab käitlustasu rakendamise vajadust Tallinna Kütte põhitegevusest väljuvate lisatööde ja nendest tulenevate kulutustega.

Tema selgituse kohaselt on kaugkütja kohustuseks soojuse jaotamine üldjuhul kuni hoonete soojussõlmeni, kus energia kliendile üle antakse. Majasisene soojuse jagamine ja arvete esitamine on tema sõnul korteriomanike endi otsustada.

Nõmme sõnul oleks mitme korteriga elamute korteriomanike kohuseks moodustada ühine hoone majandusorgan, kes tegeleks muu hulgas soojusenergia jagamise ja arveldamisega hoones. “Tegemist on ju lisateenusega, mida me enamikule korteriühistutele ei osuta,” sõ-nab Nõmm, kelle väitel ei peaks teised soojustarbijad kinni maksma korterite kaupa väljastatavate arvete koostamise lisakulutusi.

Lisatasuga arvete väljastamine puudutab Nõmme sõnul praegu endiselt 9166 adressaati ehk 6,9% ettevõtte kliente.

Kahe aasta eest tegi tarbijakaitseamet ettekirjutuse valuutavahetusketile Monex, nõudes rahavahetuse eest teenustasu lisamise lõpetamist. Klient pidi maksma toona tehingu pealt teenustasu 50–115 krooni. Asja arutab kohus.

2006. aastal lisas internetist ostetud piletile 50-kroonise teenustasu ka lennufirma Estonian Air, põhjendades seda pileti kassas väljatrükkimise tasuga. Pileti otse kassast ostmisel lisati tehingule teenustasu koguni 250 krooni. Tasude lisamine kuulutati taas ebaseaduslikuks.

Möödunud aastal kirjutas Eesti Päevaleht, et Forum Cinemasi ketti kuuluvates kinodes Coca-Cola Plaza, Kosmos, Ekraan ning Astri lisandus internetist piletit ostes teenustasu seitse krooni pileti kohta. Pretsedent oli loodud ja tarbijakaitseamet võttis teema taas üles. Mõni aeg hiljem teenustasud piletiostult kadusid.