“Eelmisel aastal Euroopas läbiviidud samalaadses uuringus jõudsid väga heade tööandjate hulka ette-võtted, kus see näitaja algas 60 protsendist. Loodame, et meilgi on sel aastal põhjust Eesti parimate tööandjate rivisse jõuda. Aga ennustada siiski ei tahaks,” ütles Tallinna Küte personaliosakonna juhataja Ene Olle.

Olle sõnul teadis ettevõte seda, et töötajad on head, tublid ja toredad. “Aga rõõmustab just asjaolu, et töötajad arvavad sama ka firma kohta,” sõnas Olle. Uuringu üheks osaks oli pühendumise küsimustik, mis paluti täita igal töötajal.

“Mida töötajad esile tõid, on see, et nende sisemine motivatsioon tööd teha on väga kõrge – 93 protsenti, tuli vastuste analüüsist välja. See tähendab, et töötaja on rahul oma tööga, see pakub talle huvi. Ta teeb tööd, mida ta on õppinud. Ta näeb, et talle on võimaldatud ennast tööalaselt täiendada,” kirjeldas Olle tulemusi. “See kõik motiveerib inimesi. Nagu seegi, et töö pole rutiinne ega üle jõu käiv või ka lihtsalt mõttetu olelemine.”

Küsimusele, et kuidas personalijuht ja firma juhtkond selle kõik kindlustada on suutnud, vastas Olle: “Üks asi on see, et töötajad ise hindavad oma tööd. Aga teine tähtis tõik on see, kuidas töö on korraldatud. Igapäevase töö korraldamisel mängib väga suurt rolli just otsene juht. Oluline on ka sisekliima ja töötingimused, need on meil normaalsed. Jälgime, et inimene saaks oma tööd teha ilma, et tal oleks olulisi tehnilisi või muid takistusi."

Olle hinnangul mängivad töötajate rahulolus tähtsat rolli suhted osakonnas ja vahetu ülemusega. Ka need hinnati töötajate poolt väga kõrgeks – ligi 98 protsenti, eriti, mis puudutab läbisaamist töökaaslastega.

“Inimesed kiidavad, et probleemide korral tulevad kaaslased kiiresti appi ja annavad nõu. Inimene ei tunne end töö juures üksinda, ta tunneb meeskonna tuge. Ja vähe tähtis pole see, et ta tunneb tuge ka ülemuselt,” rääkis personalijuht. Ning kirjeldas hiljutist juhtumit kontori koridoris: “Küsisin uuelt töötajalt, et kuidas sul läheb, esimene kuu ju töötatud. Ja tema vastas, et kõige põhilisem on see, et ülemus on väga hea.”

Mis veidi uuringu tulemuste järgi vajaka jäi ja mida tegelikult töötajad nii väga ootavad, see on kiitus. “Töötajad ütlesid küll, et tagasisidet nad oma töö kohta saavad ja see aitab neil tööd paremini teha. Aga positiivset kiitmist, seda võiks rohkem olla.”

Tallinna Kütte AS-is on palgal 294 inimest. On olnud aegu, kui töötajaid oli rohkem, kuid automaatika pealetung on sundinud tööjõudu vähendama.

Tallinna Küte tööandjana

• TK koolitab töötajaid vastavalt vajadusele. Eelmisel aastal oli kaks suuremat koolitusprojekti. Neist inseneride koolitusprojekt lõppes külastusega peakontori kodumaale Prantsusmaale.

• Paigas on arenguvestluste süsteem. Kord aastas vestleb otsene juht iga inimesega. Seal pannakse paika ka koolitusplaanid.

• Kaadri voolavus ettevõttes sisuliselt puudub. Küll tuleb ette sunnitud lahkumisi koondamiste tõttu. Omal soovil lahkujaid on üksikuid. Viimased kolm aastat värbamiseks peaaegu vajadust pole olnud.

• Ettevõttes on kollektiivleping, milles on kokku lepitud keskmine palgatõus aastas. Ametikohad on hinnatud ja selle järgi on paigas palgaastmestik.

• Ettevõttel on tavaks korraldada töötajatele ühisüritusi.

UURING

• Konsultatsioonifirma Fontes korraldas 2003. aastal koostöös rahvusvahelise ettevõttega Hewitt Associates uuringu, mille põhjal kuulutatakse tänavu märtsis välja Eesti parim tööandja. Samal ajal valitakse ka Euroopa parim tööandja.

• Osa võisid võtta kõik ettevõtted, kus töötajaid vähemalt 50 ja kes on tegutsenud vähemalt kaks aastat.