Samas tunnistab Tuvike, et kriisieelse tasemeni ehk aastas üle 3 miljonini reisijani jõudmiseni, võib kuluda Tallinna lennujaamal kuni kaks aastat. “Prognoosime, et 2020. aasta lõpuks läbib Tallinna lennujaama 1,5 miljonit, 2021. aasta lõpuks 2,3 miljonit ja 2022. aasta lõpuks 3 miljonit reisijat. Selle nimel, et lennukompaniid saaksid piiride avanemise järel esimesel võimalusel lennuliine taasavada ja ka Tallinna lendama hakata, teeme iga päev tööd kogu oma meeskonnaga,” rääkis Tuvike.
Tuvikese sõnul on esimene prioriteet taastada ühendused ärisihtkohtade ja ümberistumiseks mugavate lennujaamadega Londonis, Stockholmis, Vilniuses, Riias ja Varssavis. Helsingi ja Frankfurdi liini puhul on oluline varasema lennusageduse taastamine. Järgmises etapis on oluline taastada ühendused puhkusereiside sihtkohtadega, nagu näiteks Pariis, Viin, Milano, München, Malta, Dublin jt ning aidata kaasa ka meie majutus- ja toitlustusasutuste käibe taastamisele.
Tallinna lennujaam taotles riigilt kaheksa miljonit eurot toetust, et selle eest langetada lennujaama tasusid. Sarnaselt aitas Leedu Vilniuse lennujaama.
Intervjuu Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Riivo Tuvikesega.
Kuidas peaks hakkama lennuliiklus taastuma?
Lennuliikluse taastumine saab olema järk-järguline. Meie enda prioriteedid on selgelt suunatud sõlmlennujaamadele nagu Frankfurt, Varssavi, Riia, Helsingi ja Stockholm, kus saaks taastuda kriisieelne situatsioon, kuhu lendas 50 protsenti meie reisijatest. Teine prioriteet on äriliinid ja kolmas on turismiliinid. Aga see ei tähenda, et see täpselt niimoodi läheb. Väga palju sõltub sellest, mida lennufirmad ütlevad. On tulnud uudiseid turismiliinide taastumisest.