Tallinna Lennujaama taristu arendusdirektori Tõnu Mühle sõnul lõppes eile öösel ehitustööde väga oluline vaheetapp. "Soovime tunnustada ehituse peatöövõtjat AS-i Lemminkäinen Eesti ning tema alltöövõtjaid, kes on väga lühikese ajaga ja väga keerulistes oludes andnud kõik endast oleneva, et ehitustööd püsiksid graafikus ning lennuliiklus toimiks ohutult ka ehitustööd ajal," märkis Mühle.

Käesoleval suvel ja sügisel tõid ehitustööd endaga kaasa piiranguid öisele lennutegevusele, kuid plaanilist lennuliiklust need piirangud ei mõjutanud. Tallinna Lennujaam jätkab piirangute rakendamist öisele lennutegevusele ka 2017. aastal, mil äärmiselt oluliseks tööks kujuneb olemasoleva lennuraja kattekonstruktsiooni rekonstrueerimine ja tuledesüsteemi väljavahetamine.

2016. aastal tehtud tööd hõlmasid lennuraja ja peamise ruleerimistee pikenduse ehitamist idasuunal ning uue navigatsioonituledesüsteemi paigaldamist. Lennuohutuse seisukohast on oluline, et pikenenud lennurada ümbritsev ohutusala on saanud tugevdatud pinnase, mis vähendab võimalikke riske kahjustustele õhusõidukite lennurajalt väljasõidu korral.

Ehitustööde käigus rajati 60 km uut kaablikanalisatsiooni ja paigaldati 100 km uusi kaableid ning 400 uut navigatsioonituld, rajati 10 km uusi sademeveetrasse sh 260 uut kaevu ja kaevati 3 km uut kraavitust. Seoses lennuliiklusala olulise laienemisega suurenes lennujaama julgestusala 41 ha võrra, ning rajati ca 5 km uusi teenindusteid.

Lennuvälja territooriumit ümbritsev nõukogudeaegne betoonaed on tänaseks lammutatud ning territoorium on piiratud kaasaegse turvaaiaga. 2016 aasta tööde käigus paigaldati kokku ca 45 000 tonni (ca 325 000 m2) asfalti ja ca 4000 m3 betooni.

Lennuvälja idaosas on peagi kasutusel uus täiendav jäätõrjeala, õhusõidukite mootorite testimise ala ning uued lennukite seisuplatsid. Tööd lumekogumisalade ning uute sadeveesüsteemide väljaehitamisega jätkuvad veel järgmisel aastal.

Lennuliiklusala projekti raames rekonstrueeritakse olemasoleva lennuraja kattekonstruktsioon, pikendatakse lennurada 3480 meetrini ning parendatakse ruleerimisteede ja õhusõidukite perroonialade süsteemi. Ehitustegevuse käigus asendatakse praegune lennuvälja tuledesüsteem energia- ja keskkonnasäästlike süsteemidega ning paigaldatakse kõrgema kategooria lähenemistulede- ja navigatsioonisüsteemid.

Keskkonnaseisundi parendamiseks rajatakse lennuvälja idasuunale täiendav õhusõidukite jäätõrje ala, ehitatakse välja keskkonnanõuetele vastavad lumesulamisplatsid, rajatakse lumesulamisvete ärajuhtimis- ja monitooringusüsteemid ning ehitatakse nõuetekohane lennukimootorite testimise ala.

Arendusprojekt aitab tõsta Tallinna Lennujaama lennuohutuse taset ning tõhustada lennujaama keskkonnasäästlikku ja efektiivset käitamist. Ehitustöid teostab Lemminkäinen Eesti AS ning ehituse maksumusest pool kaetakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahenditest. Ehitustööd peavad olema valmis 2017. aasta lõpuks.