Tallinna Moemaja on viimaste aastatega elanud läbi hävingu, mille käigus suleti vanalinnas tegutsev moeateljee, lõpetas ilmumise ajakiri Siluett ja lahkusid firma parimad kunstnikud, õmblejad ja mannekeenid.

Hea maine taastamine lasub täna direktor Kairi Vildersoni õlul, kes möödunud aasta kevadel ostis masendavas majandusseisus, ligi miljonikroonise võlakoormaga moemaja. "Täna on üle kolmandiku võlgadest tasutud," rõõmustab ettevõtlik noor daam. "Nädalavahetusel toimuval Balti rõivamessil esitleme uut kaubamärki - Marleen Collection, märtsis avame uuesti ateljee Tallinna vanalinnas, aprillis firmakaupluse ning pelgalt unistuseks ei saa jääda ka Silueti taasilmumine," räägib Vilderson suurejoonelistest elluärkamisplaanidest.

Moekunstnike Anu Johansoni ja Kai Saare juhtimisel on 96/97 sügis-talvisesse kollektsiooni Marleen valitud kvaliteetsest materjalist mudelid. Neutraalsetes toonides rõivad sobivad enam ärinaistele, kuid kollektsiooni kuuluvad ka värvikirevad, eksklusiivsemad ja trendikamad riietusesemed.

Moemaja tõeliseks magentiks on Kai Saare hea maitse, mida usaldab oma garderoobi koostamisel ka proua Helle Meri.

Ometi kord hoolitakse täidlastest

Märtsis kolib moemaja ateljee tagasi vanalinna, kus Kairi Vilderson kavatseb alalistele klientidele salongiõhtuid korraldada. "Nõudlikumaid kliente ja moekunstnikke kokku viies saab arutada uusi ideid ja koostööd veelgi kliendisõbralikumaks muuta," selgitab Kairi Vilderson idee olemust.

Moemaja kevadel avatavasse esinduskauplusesse vanalinnas tulevad müügile nii seeriatooted, kunstnikutiraazhi mudelid kui ka ainueksemplarid. Ka pakub firmapoes abi ja konsultatsiooni moekunstnik.

Väga oluliseks peab Kairi Vilderson korpulentsete daamide garderoobi kujundamist. "Järgmisel hooajal - kevadsuvel 1997 tuleme välja eraldi kaubamärgiga täidlastele daamidele," tutvustab Vilderson moemaja plaane. Kui midagi uut teha, siis juba põhjalikult - kollektsioon täidlastele peaks koosnema vähemalt 25 mudelist."

Siluett võib surmaunest ärgata

Moemaja disainerid järgivad põhimõtet, et kollektsiooni osad omavahel hästi sobiksid. "Täiesti mõistetav, et ühele firmamärgile truuks jäädes tahetakse osta olemasoleva jaki juurde sobiv seelik või püksid," tutvustab Vilderson oma kindlat põhimõtet.

Moemaja kunagise ülimenuka moeajakirja Siluett taas ilmuma hakkamine pole Kairi Vildesoni arvates sugugi ebatõenäoline. Kunagine ja ka tulevane Silueti toimetaja Ell-Maaja Randküla peab praegu läbirääkimisi võimalike rahastajatega ning pole sugugi lootusetu, et Siluett veel tänavu moehuvilisteni jõuab.

õed moemaja eesotsas

Moemaja osales sel nädalal Helsingi Vateva moemessil. Eilsest esitletakse uut 96/97 sügis-talvist kollektsiooni ka käimasoleval Balti rõiva- ja jalatsimessil.

Moemaja toodete materjali valib Kairi Vildersoni õde Siiri Mark, kes juhib müügiosakonda. Vaatamata heale, seega ka hinnalisele materjalile suudab moemaja oma kollektsiooni hinnad mõistlikul tasemel hoida. Kui firmakostüümi saab nõudlik daam kauplusest kätte enam kui 3000 krooniga, siis moemaja hästidisainitud klassikaline kostüüm maksab alla 1500 krooni.

1957. aastal asutatud Tallinna Moemaja tundub taas ellu ärkavat.

KIRSI KENDER