Suurejoonelisi laienemisplaane kavandanud Tallinna Sadamat tabas aprillimäss samamoodi nagu jäämägi Titanicut. Riigifirma käriseb igast õmblusest.

Kõige nukram seis valitseb kivisöe osas. Aprillikuine statistika näitas söevedude kohal esimest korda nulli, kuigi hiilgeajal vedasid sütt koguni kolm firmat: Stivis, Petromaks ning Transgrupp.

1,5 miljardit krooni maksnud uus söeter¬minal jäi mullu täielikult seisma. Seal opereerinud TransGrupp muutus avalikult Vene ettevõtteks, kelle internetiküljel puudub viide, et tema peakorter on registreeritud Eestis. Küll aga ripub seal tänukiri Teisest Maailmasõjast Osavõtjate Tallinna Ühingult.

Transgrupi suuraktsionär Sergei Glinka ei kuulu enam Forbesi Venemaa saja rikkama ärimehe edetabelisse. Mulluses pingereas kiitis ajakiri tema oskust tunda õigeid inimesi. Kui Vene riigiraudteed juhtis kadunud Nikolai Aksjonenko, sõbrustas Glinka tema pojaga, nüüd aga semmib ta oligarh Iskander Mahmudoviga.

Forbesi miljardäride hulka kerkis aga 2,5 miljardi dollari suuruse varaga Vene peaministri Vladimir Putini vana tuttav Gennadi Timtšenko, kelle firma Gunvor on A ja O Muugat läbivate naftavoogude alal. Kuid ka siin on tulevik suhteliselt tume, sest osa õlivoogudest suundub lähiaastail ilmselt hoopis Ust-Luugasse, kuhu Vene riigifirma Zarubežneft ehitab uue terminali võimsusega 10,5 miljonit tonni.

Seda ohtu tajub selgelt ka sadam ise.