ASi Tallinna Sadam juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul iseloomustab möödunut aastat eelkõige reisijate mahu kasv ning seda nii regulaarliinidel kui kruiisireisidel.

„Oma osa on siin uutel liinidel ja arendusprojektidel, millest tähelepanuväärseim on Peterburi laevaliini avamine ning kruiiside algus- ja lõpp-punktina Tallinna esmakordne kasutamine, lisaks avaldas tulemustele kindlasti mõju ka Euroopa kultuuripealinna staatus,“ lausus Kaljurand.

„Kaupade veos näitasid kasvu pea kõik lastliigid ning seda just vedellasti ja konteinervedude osas, ainus kahenemine toimus puistlastis, mis oli tingitud söemahtude vähenemisest,“ märkis Kaljurand.

„Prognoosime ka lähiaastateks konteinerite osakaalu jätkuvalt kasvu ning reaalse konkurentsi teket, mis aitab antud valdkonda tänasest veel enam elavdada ja seeläbi meil oma juhtivat positsiooni Läänemere sadamate võrdluses hoida,“ ütles Kaljurand.

Reisijate arv ei vähenenud ühelgi liinil. Sel aastal avatud Tallinn-Peterburi liini reisijate arvu ulatus 114 tuhande reisijani ning traditsiooniliste kruiisireisijate arv kasvas 13% võrra ulatudes kokku 443 tuhande reisijani.

ASi Tallinna Sadam kaubamahuks kujunes 36,5 miljonit tonni, mis tähendas 2010. aastaga võrreldes kahanemist 0,2 miljonit tonni ehk -0,5% võrra. Kaubamaht vähenes küll vaid puistlasti osas (1,4 miljonit tonni ehk -26%), teistes lastiliikides kaubamaht kasvas.

Suurima kasvu saavutas vedellasti käitlemine, mis suurenes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 0,6 miljoni tonni ehk 2% võrra. Olulisematest lastiliikidest kasvasid 2010. aasta võrdluses veel konteinerid 0,23 miljonit tonni ehk 18%, veeremkaup 0,17 miljonit tonni ehk 5% ja segalast 0,14 miljonit tonni ehk 27%.

AS Tallinna Sadam on Läänemere suurim kauba- ja reisisadamatekompleks. AS Tallinna Sadam koosneb viiest sadamast: Vanasadam, Muuga sadam, Paldiski lõunasadam, Paljassaare sadam ja Saaremaa sadam.