AS-i Tallinna Sadama nõukogu uue juhi Remo Holsmeri sõnul on esimeseks sammuks asutada tütarettevõtja, kelle ülesanne on korraldada hange opereerimiseks vajalike parvlaevade soetamiseks või ehitamiseks.

Kui palju laevad maksma läheks, Holsmer veel öelda ei oska. „Meil on mingisugused indikatsioonid saadud laevaehitajatelt eelneva protsessi tulemusel,“ ütles ta. „Kui me saame ühest kohast laevad, tuleks tükihind kindlasti soodsam kui nende erinevatelt ehitajatelt ühekaupa tellimine. Mingit numbrit on praegu kindlasti vara öelda,“ lisas ta.

Holsmeri kinnitusel on soov Vjatšeslav Leedo juhitud Saaremaa Laevakompaniile konkurentsi pakkuda olemas. „Valitsuskabinet on ette näinud, et Tallinna Sadam peaks kindlasti hankes osalema. Meie läheme hankesse kindla sooviga seda võita,“ lubas Holsmer.

Kavandamisel oleva laevaliiklust puudutava riigihanke üks tingimustest on laevaliinidel opereerimiseks vajaliku nelja laeva olemasolu garanteerimine aastaks 2016. Laevad peaksid tingimuste järgi pakkuma samaväärset teenust praegu saarte ja mandri vahel liiklevate alustega Rohuküla–Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidel aastatel 2016-2025.

Lisaks riigihankel osalemise otsusele valis Tallinna Sadama nõukogu esmaspäevasel koosolekul uueks esimeheks Remo Holsmeri. Senine esimees Neinar Seli esitas nõukogule avalduse sooviga taanduda lihtliikmeks.