"Lõppastmes määrab kauba tarneahela transpordikulude tasuja, kes sadama infrastruktuuri võimsuste kõrval võtab arvesse ka palju teisi, tema jaoks võib-olla olulisemalt kriitilisema tähtsusega tegureid," ütles Tallinna Sadama pressiesindaja Sven Ratassepp Delfile.

"Iga kaubaliigi ja vedaja jaoks on piirkonna sadamatel oma konkurentsieelised. Sadamad ei ole pelgalt kohad, kus toimub võimalikult suure hulga kauba ümberlaadimine, vaid ärikeskkonnad, mis konkureerivad omavahel kaubale lisandväärtuse andmise võimaluse pärast. Seetõttu on loomulik, et sadamate asukohariigid on huvitatud, et lisandunud väärtus saaks just nende majanduse osaks."

Ust-Luga sadama prognoosi kohaselt kasvab sadama aastane kaubakäive 2018. aastaks 180 miljonile tonnile. "Avaldatud võimsuse saavutamisel vaevalt võib veel juttu olla konkurentsist või võrdlusest teiste Baltimaade sadamatega," lausus Ust-Luga pressiesindaja Dmitri Vorobjov.