"Hanke ja konkursi puhul küsitakse pakkumisi erinevatelt tehastelt ja tarnijatelt. Eesti suursaarte ja mandri vahelise laevaliikluse teenindamiseks tellitavate uute parvlaevade puhul tegid Tallinna Sadamale ehituspakkumise kokku neli tehast," ütles TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar pressiteenistuse vahendusel.

"Ükski neljast tehasest ei suutnud nii kiire aja jooksul ehk 19 kuuga nelja parvlaeva valmis ehitada. Riskide jagamiseks ja tellimuste õigeaegse valmimise tagamiseks tehti otsus tellida laevad kahest tehasest," selgitas ta.

Pakkumiste hulgast valiti laevaehitajateks Türgi ettevõte Sefine ja Poola Remontowa, kes esitasid parimad pakkumised.

"Türgi pakkumine oli odavaim, aga käesoleva aasta 1. oktoobriks poleks tehas saanud nelja laeva valmis ehitada, see oli nende poolt välistatud. Poola laevatehas tegi hinna poolest järgmise pakkumise," ütles Padar.

"Vastavalt Tallinna Sadama ja laevatehastevahelistele lepingutele on lepingutingimused konfidentsiaalsed, eelkõige on see olnud laevatehaste soov. TS Laevad OÜ ei saa ega tohi neid ühepoolselt avalikkusele avaldada," lisas ta.

"Tegemist on Eesti riigile olulise teenusega. TS Laevad jagab infot oma pädevuse piires ja ei hoia ühtegi teemat rohkem varjatuna, kui see tuleneb lepingutingimustest. Kommenteerides kahe laevatehase hindade erinevust, siis pakkumiste erinevus tulenes peamiselt erinevusest tööjõukuludes ning tehaste enda kuludest," rääkis Padar.

OÜ TS Laevad on Tallinna Sadamale kuuluv tütarettevõte, kes alustab mandri ja saarte vahel parvlaeva teenuse pakkumist alates 1.oktoobrist