AS-i Tallinna Sadam nõukogu esimees Eero Tohver ütles, et nõukogu pole juhatuse väljavahetamist arutanud, küll on juttu olnud ebamõistlike kulutuste lõpetamisest ja vajadusest koondada kõik vahendid võimalikult suure kasumi teenimiseks.

“Juhatuse väljavahetamiseks peavad olema väga mõjuvad põhjused,” ütles Tohver. “Niisuguseid põhjusi ma praegu ei näe, eriti kui juhatus esitab nõukogule korraliku kasuminumbriga eelarvekava.”

Mitu anonüümseks jääda soovinud nõukogu liiget kinnitas samas Postimehele, et nad pole juhatuse tööga rahul ja on valmis kogu juhatuse välja vahetama.

Tallinna Sadama nõukogu liige Indrek Raudne (Res Publica) ütles ajalehele, et ta on mures mitme ebaotstarbeka kulutuse pärast, mida ettevõtte juhtkond on teinud. Näiteks on sadam liisinud ligi 20 miljonit krooni maksva luksuskaatri Carver 570 Voyager Pilothouse, mida kasutatakse lõbusõitudeks ja nõupidamispaigana. Kaatri liisingumakseteks kulub 160.000 krooni kuus.

“See on riigiettevõtte raha raiskamine,” sõnas Raudne.

Lisaks kaatrile häirib Raudset sadamale soetatud villa Meriväljal ja umbes 50 miljoni krooni võrra kavandatust kallimaks minev söeterminali ehitus.

Raudne ütles, et nõukogu on arusaamatuid kulutusi arutanud ja teinud nõukogu esimehele ülesandeks kohustada juhatust ebaotstarbekad kulutused võimalikult kiiresti lõpetama.

Sadama turundusdirektori Erik Sakkovi hinnangul lihtsalt otsitakse põhjusi juhtkonna süüdistamiseks. “Kaater on olnud sadamal juba mitu aastat ja sellega on sõidutatud nii nõukogu liikmeid kui ka valitsuse väliskülalisi ja siiani pole keegi nurisenud,” rääkis Sakkov. “Vahetasime küll umbes aasta tagasi vana kaatri uue vastu, kuid liisingumakse sellest ei suurenenud.”

Sakkovi sõnul ei ole sadama juhtkonda põhjust süüdistada ka söeterminali ehituse kallinemises, sest sadama ehitamiseks vajalikku liiva tuleb keskkonnakaitsjate nõudmiste tõttu vedada lihtsalt tunduvalt kaugemalt kui algselt arvestati.

Sakkov lisas, et sadama juhtkonna vahetusest on räägitud juba neli aastat. “Kas tõesti saab Res Publica nüüd sellega otsitud põhjuste abil hakkama?” küsis ta.

Sadama juhatuse esimehele Riho Rasmannile heitsid Postimehega rääkinud allikad ette ka võimetust luua läbipaistev juhtimismudel ning liigset sõltumist sadama juhatuse teistest liikmetest Jaan Tootsist ja Tõnis Segergkrantzist.