Tallinna Sadama praamihankele ei tulnud ühtki pakkumist
Tallinna Sadama tütarettevõtja TS Laevad OÜ hankel parvlaevade hankimiseks saarte ja mandri vahelise laevaliikluse korraldamiseks osalejad pakkumisi ei teinud ning ettevõte alustab parvlaevade soetamiseks otsekõnelusi tehaste ja laevaomanikega.
Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad kuulutas parvlaevade hanke välja enne jaanipäeva, leidmaks nelja uut või kasutatud praami selleks, et osaleda majandusministeeriumi korraldataval parvlaevade operaatori leidmise hankel.
Juuli lõpus teatas ettevõte, et hankel osalemiseks esitati tähtajaks neli taotlust.
“Laevaomanikelt ja –tehastelt saadud info põhjal on laevanduses taoline hankemenetlus üsna erandlik, selle asemel on levinud tava pidada otseläbirääkimisi,” lausus Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil. “Samuti pole tavaks ühispakkumiste esitamine – näiteks kaks ühelt ja kaks teiselt tehaselt – koos seeläbi kaasnevate võimalike riskide ühise jagamisega.”
Allan Kiili sõnul on nii laevaomanikud kui ka laevatehased avaldanud hankemenetluse käigus omapoolset valmisolekut asuda laevade tarnimiseks otsekõnelustesse. “Laevaehitajad ja –omanikud on teadlikud meie soovist ja on näidanud ka valmisolekut aluste ehitamisest või prahtimisest. Seetõttu alustame otseläbirääkimisi, et selgitada võimalus hankida parvlaevaliikluse korraldamiseks neli nõutud parvlaeva,” märkis Kiil.
Juhul kui nelja laeva soetamise osas peetavad kõnelused on tulemuslikud, osaleb TS Laevad OÜ Allan Kiili kinnitusel ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt välja kuulutatud mandri ja saarte vahelise parvlaevaliikluse riigihankel.
AS Tallinna
Sadama nõukogu liige Hillar Teder on praamihanke kohta Ärilehele
öelnud, et see on justkui hüppamine basseini, teadmata, kas seal vesi ka
sees on. Sadam osaleb MKM-i hankel, kuigi praeguseni on ministeeriumi
koostatava hanke tingimused teadmata ja ei ole ole ka selge, kas
tegemist oleks äriliselt tasuva ettevõtmisega.