Tallinna Sadama tütarettevõte ostis Leedolt parvlaeva Regula. Firma: tegemist on varuplaani osaga
Ärilehe andmetel soetas Tallinna Sadamale kuuluv ettevõte TS Laevad OÜ 3-6 miljoni euro eest ühe Vjatšeslav Leedole kuuluvatest laevadest. Kolmapäeva hommikul kinnitas TS Laevad, et info vastab tõele.
TS Laevad sõlmis lepingu Saaremaa Laevakompaniiga parvlaeva „Regula“ ostuks. „Regula“ soetamine on osa TS Laevade varuplaanist tagamaks parvlaevaliiklus Eesti suursaarte ja mandri vahel alates 1. oktoobrist 2016; varulaeva näeb ette ka leping riigiga, teatas laevafirma.
Otsuse tegemisel Regula ostuks said ettevõtte teatel määravaks asjaolud, et tegemist on tehniliselt korras, paraja mahutavuse ning jääklassiga laevaga, mis sobib võimalike tõrgete korral asenduslaevaks aastaringselt ja mitmeteks aastateks. Laev on varasemalt seilanud nii Virtsu-Kuivastu kui ka Rohuküla-Heltermaa liinil ehk on olemas kindlus laeva sobivusest sadamate infrastruktuuriga.
TS Laevad meeskond on varulaeva otsingu jooksul kontakteerunud ligi kolmekümne ettevõttega, et leida turult kõik müügis olevad või renditavad parvlaevad. Valikus olnud laevadest tehti „Regula“ kasuks otsus just tulenevalt parimast võimalikust hinna- ja kvaliteedi suhtest.
TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar ütles tehingut kommenteerides, et võimalikud pakkumised jäid 4-6,5 miljoni euro vahele. „Oli laevu, millel puudus jääklass, oli laevu, mille investeerimise vajadus ulatus paari miljoni euroni. Ühe laeva välistasime puhtalt selle pärast, et ta ei sobinud tänaste kaldarampidega.“ lisas Padar.
Padar tõi veel välja asjaolu, et ehitusgraafikud tehastes on äärmiselt pingelised ja seetõttu jätkatakse erinevate ettevõtetega läbirääkimisi, et oleks võimekus tagada mitme rendilaeva olemasolu lühiajaliseks prahtimiseks. TS laevade juhi sõnul peab ettevõte kindlustama üleveo ka siis kui uute laevade valmimine või vastuvõtmine peaks tähtaegu ületama.
„Tajume vastutust mis meil ja Tallinna Sadamal on. Protsess on ülimalt pingeline ja laevu hangime aastakümneteks, mistõttu kvaliteedis vastuvõtmisel me allahindlust teha ei tohi. Peame olema valmis igaks olukorraks, ka selleks kui tehastes valmimine venib või tuleb riikides ette midagi sellist, mis praamide saabumist võib aeglustada. Selleks töötame ka ajutiste asenduslaevade hankimisega, ja vajadusel peame suutma kasvõi kõigi laevade hilinemise korral tagada üleveo. Olgu öeldud, et nii musta stsenaariumit me täna ette ei näe, kuid valmis peame selleks olema, et kõik toimiks,“ rõhutas Kaido Padar.
MKM-i ja TS Laevade vahel sõlmitud sõitjateveo avaliku teenindamise leping näeb ette, et 24 tunni jooksul peab vedaja tagama varulaev olemasolu, kui mõnega neljast parvlaevast peaks mingi rike või tõrge juhtuma.
Parvlaev „Regula“ mahutab 400 reisijat ja 80 sõiduautot. Laev antakse TS laevad kasutusse alates 1. oktoobrist.
Saaremaa Laevakompanii müüs parvlaev Regula TS Laevad OÜ-le, jätkates 1. oktoobrist mandri ja suursaarte vahel parvlaevaliikuse tehnilise opereerimisega.
AS Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk sõnas, et parvlaev Regula on läbi aastate tõestanud sobivust mandri ja suursaarte vahelistel liinidel, olles töökindel, hästi sissesõidetud ning nii meeskonnale kui ka reisijatele juba omaks saanud.
“Regula müük on hea lahendus kõikidele osapooltele – alates 1. oktoobrist jätkab Saaremaa Laevakompanii parvlaev Regula tehnilise opereerimisega ning senine kogenud laevameeskond saab jätkata oma igapäevast tööd, aidates kaasa sujuvale ühendusele mandri ja suursaarte vahel,” selgitas Rihvk.
Juuli alguses kirjutas Eesti Päevaleht, et on üha suurem tõenäosus, et ka Türgi tehases valmivad laevad hilinevad ning see on pannud Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Laevad varuplaane hauduma. Ühe võimalusena toodi välja, et Tallinna Sadam võib parvlaevade hilinemise korral Leedolt abi paluda.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium suunab kogu vastutuse TS Laevadele, mis on riigile endale kuuluv firma.
TS Laevade juht Kaido Padar ütles paar nädalat tagasi antud intervjuus, et ettevõte tahab liinile tuua kolm laeva. "Oleme ühe või teise laeva puhul viidanud mõne asja mahajäämisele, kuid pole kuskilt kinnitust, et kolme uut parvlaeva ei tuleks 1. oktoobrist liinile. Aga see võib paraku muutuda. Meil on pool juulit, august ja ka septembri keskpaik. Kui Poolast hakkab septembri keskel laev tulema, siis ei juhtu midagi," selgitas Padar.
Padar tõi ka välja, et keskerakondlane Jaanus Karilaid tegi head tööd, kui lekitas ajakirjandusele Tallinna Sadama nõukogu istungi protokolli millest selgus, et TS Laevad on algsest graafikust ühe laevaga maas. "Väga tubli, et tunneb muret ja hoiab silma peal. Aga veel kord: kui praegu valida, kas järelveetav parvlaev või ise liikuv parvlaev, siis minugipoolest tulgu ta viimasel tunnil, aga nii, et ta läheks siin liikuma laevana ega oleks mõnd tehnilise probleemi riski," sõnas Padar.
Loe täpsemalt SIIT.
Parvlaev Regula on ehitatud 1971. aastal Saksamaal laevatehases Meyer Werft. Laeva üldpikkus on 71,20 meetrit ja laius 16,3 meetrit. Laeva kiirus on 14,5 sõlme. Laeva süvis on 4,2 meetrit.