31. oktoobriks ei suuda töödega hakkama saada kumbki teed remontiv firma — Skanska Tekra OY ja AS Tref, kirjutab Postimees.

Kuigi suvi oli tee-ehituseks erakordselt soodne, panevad firmad süü töö venimises nüüd ilma arvele, sest oktoobri algul tulnud külm seiskas asfalteerimise nädalaks.

Skanska Tekra taastab 70,4 miljoni krooni eest kolm lõiku Põltsamaa ja Mäo vahel, kokku 25 kilomeetrit. AS Tref võitis kevadel riigihanke 121,4 miljoni eest 33 kilomeetri tee taastusremondiks Põltsamaa ja Laeva vahel.

Kindlalt jätkub töö novembris Järvamaal Mäo ja Mäeküla vahel Põhjaka sillal, kus praegu on liikluseks avatud vaid üks sõidusuund ning autod peavad edasipääsemist ootama järjekorras. Silla valmimise uueks lõpptähtajaks on 25. november.

Skanska Tekra OY projektijuhi Priit Hainoja sõnul pole maanteeamet seni üle andnud silla lõpp- projekti ning töö käib esialgse järgi. Kehv projekt on Skanska Tekra üks põhjendusi ka sellele, miks töö muudes teelõikudes venis. “Algandmed ei vastanud tegelikkusele. Eeluuringud olid kehvasti tehtud ning töö käigus tuli leida uusi lahendusi,” märkis ta.

Maanteeameti välisosalusega projektide büroo juhataja Märt Puust ütles, et asfalteerimiste ja teepeenarde ehitusega on lubanud mõlemad firmad tähtajaks valmis saada, Lepingu järgi kohustub firma hilinemise puhul maksma 0,05 protsenti lepingu mahust päevas.

AS Trefi juhataja Andres Gailit kinnitas, et nad jäävad ajahätta üksnes põrkepiiretega, sest neid tuleb üles panna rohkem, kui algne projekt ette nägi. Teeservad peaks saama joonitud, kui ilm seda lubab.

Skanska peab tuleval kevadel teekatte uuesti markeerima helendava termoplastikuga, tänavu veetakse jooned värviga, sest ilm on plastiku panekuks liiga külm. Tulevakevadise töö eest Skanska lisaraha ei saa.

Hainoja ütles, et kevadesse jääb kindlasti tee telgjoonele helendavate teenaelte panek, sest praeguste ilmadega seda tööd teha ei saa. Põrkepiirete paigaldamine ei alga Põltsamaa ja Mäo vahel enne novembrit, sest firma pole saanud maanteeametilt piirete tehnilist lahendust.

Tänavu algas remont kavandatust ligi kuu hiljem, sest maanteeamet otsustas kevadel projekti muuta ning muutus vajas Maailmapanga kooskõlastust. Remonti rahastavad võrdselt Maailmapank ja Eesti riik.

Tuleval suvel kavatseb maanteeamet anda konkreetsed tähtajad üksikutele töödele ning mitte leppida ühe tööde lõpptähtajaga.