“Tegelikult pole 400 miljonit nii suur summa, kui välja paistab. Ma arvan, et isegi 600 miljonit krooni aastas on vähe. Vahepeal tuleks teha üks suurem spurt,” leidis AS-i Teede REV-2 ehitusdirektor Mati Kõpper.

Praegu eraldatava raha puhul tekib Kõpperi sõnul igal aastal väike mahajäämus – teed lihtsalt lagunevad kiiremini, kui neid suudetakse remontida.

Konkurents tee-ehituses on terav. Seda enam, et järgmisel aastal suunab linn selleks üle kahe korra enam raha kui tänavu, mil investeeringusumma küündib 173 miljoni kroonini.

Tipu lähedal

Tallinna abilinnapea Peep Aaviksoo tõdes, et 395 miljonit krooni (järgmise aasta tee-ehituse täpne summa – toim) on samas ka suuremaid summasid, mida linn nimetatud valdkonna peale kulutab. “See kipub minema ülemise tipu lähedale.”

Juba kahele – Tondi tänava ja Kadaka puiestee objektile (vastavalt siis Linnu tee – Tammsaare tee ning Rohula – Õitse tänava lõigud) – on hanked välja kuulutatud. Lisaks on pooleli Smuuli tee projekt. Lähiajal kuulutatakse hanked välja veel neljale objektile, kus on olemas projektdokumentatsioon (Merivälja – Randvere ristmik, Gonsiori – Vilmsi ristmik, Kunstimuuseumi parkla ja Merivälja kanaliseeritavate tänavate taastamistöödele – toim.).

“Eesmärk on leida töövõtjad hiljemalt märtsi alguseks, et alustada töödega kohe, kui ilmastik võimaldab,” selgitas Aaviksoo.

Edaspidi sõltub hangete korraldamine projektide valmimisest, mille tähtajad on enamikus hiljemalt aprillis 2005. Riigihanked korraldatakse kõigile plaanis olevatele objektidele.

AS-i Teede REV-2 ehitusdirektor Mati Kõpper ütles, et ettevõte kavatseb osaleda kõigil Tallinna teedeehituse pakkumistel. “Ülejäänud 100 miljonit, mis on ette nähtud teede jooksva remondi jaoks – seal me osaleda ei saa,” selgitas ta.

Ka AS-i Skanska EMV juhatuse esimees Jaanus Otsa tõdes, et väikestel teede korrastamise hangetel pole mõtet ettevõttel kaasa lüüa. Küll aga kavatseb firma osaleda suurematel teede-ehitamise konkurssidel.

“Kõik oleneb muidugi sellest, kui palju meil tööd on. Kui on vähe tööd, siis lööme kaasa ka 2-3 miljoni krooni suurustel hangetel. Kui palju tööd, siis eelistame hankeid alates 8-10 miljonist kroonist,” selgitas Otsa.

Tema sõnul osaleb Tallinna teeprojektide hangetel tavaliselt 6-7 ettevõtet. Neist 3-4 puhul jääb hinnapakkumise erinevus viie protsendi piiresse.

“Ma tean vähemalt kümmet valdkonda, kuhu oleks investeerida kaks korda rohkem, kui seda tehakse praegu,” kommenteeris Peep Aaviksoo ehitusfirmade seisukohta, mille kohaselt peaks teedeehitusse suunatavad summad olema suuremad.

Peterburi tee hiigelprojekti võitja teadmata

•• Kuigi Peterburi teel asuva Maardu–Valgejõe vahelise lõigu rekonstrueerimine pidi algsete plaanide kohaselt algama juba 1. novembril, pole majandus- ja kommunikatsiooniministeerium siiani hanke võitjat välja kuulutanud.

•• Nimelt oli Maardu–Valgejõe vahelise lõigu rekonstrueerimiseks ette nähtud 22 miljonit eurot (344,3 miljonit krooni). Rahvusvahelisel hankel osales kaks poolt: ühispakkumise esitasid AS Teede REV-2 (kui liiderpartner), AS Talter, AS Aspi ning AS Tref. Teise pakkumise esitas Soome firma Skanska Tekra Oy. “Olime sunnitud tegema ühispakkumise, sest hanke kvalifitseerumistingimused olid sellised, et üksi poleks sellega hakkama saanud. Tööde maht on väga tõsine,” selgitas AS-i Teede REV-2 juht Peeter Vilipuu.

•• Kuigi Eesti ettevõtete ühispakkumine oli enam kui kümme miljonit krooni väiksem, ei ole ministeerium seni osapooltele hanke võitjat ametlikult välja kuulutanud. Samas saatis ministeerium Skanska Tekrale juba tee-ehituse lepingu allkirjastamiseks.

•• Esialgsete plaanide kohaselt pidanuks Peterburi tee rekonstrueerimistööde esimene etapp algama juba 1. novembril. “Nüüd planeeritakse alustada jaanuarist, kogu protsess on nihkes kaks kuud,” selgitas ministeeriumi avalike suhete spetsialist Anu Hallik-Jürgenstein.

•• Peeter Vilipuu sõnul ootavad ühispakkumise tegijad ministeeriumi selgitusi selle kohta. EPL

Rekonstrueeritakse:

•• Tartu mnt (Liivalaia – Masina)

•• Tondi tn (Linnu tee – Tammsaare tee)

•• Kadaka pst (Rohula – Õitse)

•• Smuuli tee pikendus (Peterburi tee – Suur-Sõjamäe)

•• Merivälja tee ja Randvere tee ristmik

•• Mustakivi tee teise niidi ehitus (Laagna tee – Peterburi tee)

Kapitaalremonditakse:

•• Paldiski mnt mõlemad suunad (Mõisa – Endla)

•• Pae tn (Peterburi tee – Punane)

•• Pärnu mnt (Järve – Männiku tee)

•• Suur-Sõjamäe tn (Ülemiste keskus – Dvigatel)

•• Sõpruse pst (Endla – Linnu tee)

•• Toompuiestee (Tehnika – Nunne)

•• Rannamäe tee (Nunne – Suurtüki)

•• Vanalinna kõnniteed

Allikas: EPL