31. oktoobriks ei suuda töödega hakkama saada kumbki teed remontiv firma - Skanska Tekra OY ja AS Tref.

Kuigi suvi oli tee-ehituseks erakordselt soodne, panevad firmad süü töö venimises nüüd ilma arvele, sest oktoobri algul tulnud külm seiskas asfalteerimise nädalaks, vahendas BNS. Nüüd olid töömehed teel ka nädalavahetusel ning põrkepiirdeid pannakse üles ka pimeduse katte all.

Skanska Tekra taastab 70,4 miljoni krooni eest kolm lõiku Põltsamaa ja Mäo vahel, kokku 25 kilomeetrit. AS Tref võitis kevadel riigihanke 121,4 miljoni eest 33 kilomeetri tee taastusremondiks Põltsamaa ja Laeva vahel.

Kindlalt jätkub töö novembris Järvamaal Mäo ja Mäeküla vahel Põhjaka sillal, kus praegu on liikluseks avatud vaid üks sõidusuund ning autod peavad edasipääsemist ootama järjekorras. Silla valmimise uueks lõpptähtajaks on 25. november.

Skanska Tekra OY projektijuht Priit Hainoja ütles, et maanteeamet pole seni üle andnud silla lõpp-projekti. Vilets projekt on ka üks töö venimise põhjusi.

Maanteeameti välisosalusega projektide büroo juhataja Märt Puust ütles, et veel oktoobri algul olid mõlemad firmad kindlad, et suudavad töö õigeks ajaks lõpetada. "Alles viimastel päevadel on nad hakanud rääkima, et ei jõua," märkis ta.

Asfalteerimiste ja teepeenarde ehitusega on lubanud mõlemad firmad tähtajaks valmis saada. Puusti sõnul puudutab venimine teemärgistusi ning põrkepiirete ehitust. "Kui need tööd lähevad üle aja, siis hakkab viivis jooksma," märkis ta.

Lepingu järgi kohustub firma hilinemise puhul maksma 0,05 protsenti lepingu mahust päevas. Skanska Tekra puhul maksaks hilinetud päev 35.000, Trefil ligi 60.000 krooni.

Puusti sõnul Põhjaka silla eest viivist võtma ei hakata, seal teeb maanteeamet järeleandmise.