Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) innovatsioonidivisjoni direktori kohusetäitja Erki Varbola sõnul lõppes elektrisõiduki tootearendusprojekt 2011. aastal ja pärast seda alustati tootmise ettevalmistusi.

EAS-ilt 290 000-eurose toetuse saanud ratast lubati näidata juba selle aasta kevadel, kuid nagu Varbola edastas, tekkis tehnoloogiliste täiustuste tegemise tõttu vajadus lisaaja järele. „Tootmise optimeerimise ja probleemide lahendamisega on ettevõte tänaseks oma plaanidest ajaliselt maha jäänud, kuid EAS-i hinnangul on projekt tehnoloogiliselt edukalt lõpule viidud ning me ootame samuti ettevõtte turuletulekut innovaatilise lahendusega.”

Varbola lisas, et prototüüpi on juba demonstreeritud partneritele ning tagasiside on olnud positiivne. „Toote erinevatele sõlmedele on esitatud  patenditaotlused, mis on menetluse faasis.”

Kuni 25 kilomeetrit tunnis sõitev ratas kaalub 18 kilogrammi ja suudab kuni 110 kilogrammi kaaluva inimesega sõita ligi 30 kilomeetrit päevas. Tavalisest vooluvõrgust laetav liikur aitab äärelinnas elaval, kuid kesklinnas töötaval inimesel jõuda mugavalt lähima bussi- või metroopeatuseni ja sealt edasi büroosse. Aku ressurss on arvestatud kuni kuuekilomeetriste üksiksõitude jaoks.

Stigo asutasid Olari Taal, Hannes Tamjärv, Rainer Nõlvak, Aivar Berzin, Peeter Mänd ja Jaan Tallinn, et arendada mopeedide klassi liigitatavat ökonoomset elektrisõidukit, mis peaks olema jalgrattast väiksem ja kokkupandav.

Stigo sai 2009. aastal EAS-ilt 162 000 eurot projekti arendustoetust ja 2010. aastal 108 000 eurot ekspordi turundustoetust. Kogu ettevõtmise maksumuseks hinnati 680 000 eurot.