Eelmisel pühapäeval eetris olnund saate "Spordiaasta Tähed 2010" ette ja järele näidati ERRi nõukogu loaga kokku 300 sekundit reklaami.

Spordisaadete ette näidatava reklaami vajadust on põhjendatud asjaoluga, et ilma sellise sponsorluseta ei saaks saateid teah, kuid saated või spordiülekanded on olulised kuna nende vastu on suur avalik huvi ning nad on eestlastele olulised.

Saate "Spordiaasta Tähed 2010" asub telesaadete vaadatavustabelis 71 000 vaatajaga alles 47 kohal.

"ERRi ajakirjanduseetika nõuniku ülesanne on jälgida ERRi saadete tasakaalustatust ja vastavust heale ajakirjandustavale. Samuti tegutseb ajakirjanduseetika nõunik meediaombudsmani ehk vahemehena auditooriumi ja ERRi vahel, kui inimestel on kaebusi saadete ajakirjandusliku sisu kohta," sõnas Tammerk ja lisas, et ajakirjanduseetika teemad ei ole enamasti seadusega reglementeeritud, vaid tuginevad heale ajakirjandustavale ja ajakirjanduseetika koodeksile.

"Reklaami ja sponsorteabe edastamine ERRis on aga seadusega reguleeritud ning lubasid selleks annab ERRi nõukogu. Kuna teema ei seondu ajakirjandusliku sisuga, ei ole ka meediaombudsmanil senise info põhjal vajadust sel teemal eraldi hinnanguid anda," lisas ajakirjandusnõunik.

Reklaami osas võiks ajakirjanduseetika küsimus kerkida siis, märkis Tammerk, kui reklaami sisu oleks vägivaldne või mingil muul moel auditooriumi tugevalt häiriv, ning ERRi juhtkond ei reageeriks sellele.

"Siis peaks meediaombudsman sekkuma. Mul pole infot, et ETV eetris teie poolt nimetatud saadete juures oleks selliseid reklaame või sponsorteavet esinenud," kinnitas Tammerk.