Turismiuuendaja 2011 konkursi eesmärk on tunnustada ning seada eeskujuks ettevõtteid, mis on turule tulnud uuendusliku turismitootega, pakkudes seeläbi lisaväärtust Eestile kui turismisihtkohale. Konkursi võitja selgub täna õhtul Estonia kontserdisaalis toimuval pidulikul galal.

„Turismiuuendaja auhind on omalaadne kategooria, kus parimate selgitamisel on numbrid küll olulised, kuid mitte pelgalt rahanumbrid vaid eelkõige üldine kasu, mida ettevõte oma tegevuse tulemusena Eesti turismimaastikule toob,“ ütles EASi juhatuse liige Maria Alajõe. Veel lisas ta, et Turismiuuendaja tiitliga pärjatud ettevõte peab olema kõigele lisaks ka uuenduslik, teenima avalikke huve ja looma avalikku kasu.

NUKU muuseumi juhataja Toomas Pai sõnul mõtles ta nukumuuseumit tehes eelkõige sellele, kuidas külastajal oleks võimalikult põnev. Pai sõnul on ekspositsioon välja pandud innovaatilisel ja interaktiivsel moel ja eesmärgiga pakkuda tegevust igas vanuses külastajale.

EAS Turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso sõnul langes ekspressbussiliinide operaatori Lux Ekspressi tegevus Venemaa suunaliste bussiliinide avamisel Peterburgi ja Kaliningradi väga õigele ajale. „Just vene turistide arv ja idanaabri huvi Eesti kui reisisihtkoha vastu on tänavu hüppeliselt kasvanud,“ kommenteeris Mutso. Tema sõnul moodustab Vene turistide osakaal kõigist Eestit külastanud välisturistidest tänavu ligi 12% ning sellega on Vene turistid soomlaste järel Eestit väisanud välisturistide järel teisel kohal.

Eesti Maanteemuuseumi eripära ja unikaalsus on nominendid valinud žürii hinnangul originaalne teedetemaatikat ja -ajalugu käsitlev uudse lahendusega vabaõhukspositsioon Põlvamaal Varbusel. Turismi Uuendaja žürii tõi lisaks kolmele konkursi nominendile erilise ja sisulist tunnustust vääriva projektina välja ka veel MTÜ Seidla tuuleveski. „Ehkki Seidla tuuleveski finaali ei pääsenud, on tegu suurepärase näitega sellest, kuidas piiratud vahenditega saab luua omanäolisi turismitooteid,“ sõnas Tarmo Mutso. Tema sõnul oli algselt restaureeritud Seidla tuulik kavandatud peamiselt külastuskohaks turistidele, kuid tegutsemisaasta jooksul muutus reaalne töö ehk jahu jahvatamine vanas tuulikus sellest üha olulisemaks ja täna on tuuliku veskikivid aktiivselt töös.

Turismiuuendaja tiitel on osa EASi poolt korraldatavast konkursist Ettevõtluse Auhind 2011, mille raames tunnustatakse ettevõtjaid kokku kuues erinevas kategoorias. Tiitlile Turismi Uuendaja 2011 said kandideerida need Eesti ettevõtted, mis tõid möödunud aastal turule uue turismitoote, kuid
mis on olnud aktiivselt müügis juba vähemalt aasta. Turismitoodete võrdluses olid hindamisparameetrid turismitoote uuenduslikkus ja EestI turismimaastiku mitmekesistamine, koostöö ja jätkusuutlik turismi põhimõtete järgimine, turismitoote rahvusvaheline konkurentsivõime ning keskkonnasäästlikuse aspekt.

Möödunud aastal pälvis Turismi Uuendaja tiitli Maarja-Magdaleena Gild.