Statistikaameti teenindusstatistika talituse juhataja Epp Karus kinnitas BNS-ile, et tõlgendus mootorikütusemüüjate marginaali kasvamisest on õige. Kütusemüügi osa kogu kütusefirmade müügist moodustab üle 90 protsendi, mistõttu muu juurdehindluse osa pole Karuse kinnitusel määrav.

Statistikast selgus, et aastatel 2006–2008 oli kütusemüüjate juurdehindlus seitse kuni üheksa protsenti, viimasel kahel aastal on see olnud aga 9–12 protsenti. Näiteks 2009. aasta teises kvartalis ulatus juurdehindlus 12 protsendini. Toona oli kütuseturg teinud läbi suure kukkumise ja kütuse hinnad hakkasid madalseisust taas kasvama. Eelmise aasta lõpus tegid aga kütuse jaehinnad uusi rekordeid.

Swedbanki makroanalüütik Maris Lauri ütles BNS-ile, et juurdehindluse kasv eelmise aasta viimastes kvartalites näitab, et aeg-ajalt püüavad firmad oma tulusid tõsta hindu reaalselt kergitavate tegurite varjus. "Ilmselt on seda võimaldanud ka pisut paremaks muutunud üldine majandusseis. Aastases arvestuses on siiski juurdehindluse osakaal 2010. aastal väiksem kui 2009. aastal," lisas Lauri.

Tema sõnul tasub järeldustega siiski ka ettevaatlik olla, sest juurdehindluse protsendid on antud päris korralikult ümmardatuna ja reaalselt võib erinevus olla väga marginaalne. Tema sõnul võib üheksaprotsendise marginaali taga olla ka 9,49 ja kümneprotsendise marginaali taga 9,51 protsenti juurdehindlust. "Ümardamata numbrite puhul on tegemist tühise erinevusega, ümardatud numbrite puhul aga justkui olulise muutusega," selgitas Lauri.

Samuti selgus statistikaameti andmetest, et tanklate marginaal on ka kaheksa kuni üheksa aastat tagasi ulatunud tugevalt üle 10 protsendi.

Samas spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus toidukaubad, joogid ja tubakatooted, ulatub kaubanduslik juurdehindlus viimastel aastatel 18–20 protsendini. Seejuures oli 2009. aastal seal marginaal pigem 18 ja eelmisel aastal 19–20 protsenti.

Juurdehindlus protsentides mootorikütuse jaemüügile spetsialiseerunud kauplustes:

2005 2006 2007 2008 2009 2010
I kvartal 10 8 9 9 9 9
II kvartal 9 8 9 8 12 9
III kvartal 9 8 9 7 10 10
IV kvartal 9 8 8 8 9 10