“Suvise diislikütuse nime all võib müüa nii sellist, mis ei kannata üldse miinuskraade, kui ka vahevarianti, mis kannatab külma -14 kraadi. Meil praegu selline tanklates ongi,” ütles ETAle Shell Eesti ASi jaemüügijuht Jaak Mikkel, kelle sõnul müüb Shell ainult plusskraadidele mõeldud diislikütust üksnes südasuvel.

Nii Shelli kui automaattanklate operaatorfirma Hydro Texaco Eesti ASi andmetel pole talvine diislikütus veel Eestisse jõudnud. Hydro Texaco Eesti tegevdirektor Andres Kivistik ütles ETAle, et ka Hydro Texaco müüb praegu suvise diislikütuse nime all vahevarianti, mis talub kuni 17kraadist külma.

Hydro Texacoga automaattanklate valdkonnas konkureeriva Neste Eesti ASi jaemüügijuht Artur Praun ütles ETAle, et Nestel on diislikütuse külmataluvus praegu ainult -5 kraadi ning samuti läheb talvise diislikütuse hankimisega aega veel vähemalt kaks nädalat.

Prauni sõnul on Nestel ka teiste kütusefirmade kohta teisipäevased andmed, et neil ei saa -14 kraadi taluvat sõidukõlbulikku diislikütust veel müügil olla. Praun ei pidanud oma “luureandmeid” siiski absoluutseks.

“Kütuse ostmise eel on võimalus tanklas küsida näha sertifikaati, kus on ka kasutamise temperatuur ära nimetatud,” ütles Shelli müügijuht Jaak Mikkel. Automaattanklate puhul on vahetult enne tankimist sertifikaadi küsimine võimatu.

Talvise diislikütuse nime all saavad tanklad müüa kütust, mille hangumis- ehk filtreeritavuse temperatuur on alates -26 kraadist. Normides ettenähtud hägustumise ehk parafiinihelveste tekkimise temperatuur on talvisel kütusel -16 kraadi.

Kivistiku sõnul on tanklates talvine diislikütus nõutav alates 1. detsembrist, kuid ettevõte kavatses seoses erakordselt külma sügisega tellida talvine kütus 1. novembriks. “Järgmise nädala lõpus peaks see kohal olema,” lausus Kivistik.

Praun ütles, et talvise diislikütuse importimise järel sõltub sellele täielik üleminek tanklate suvise kütuse jäägist, kuhu talvist kütust hakatakse juurde lisama. Prauni sõnul tuleb ka autopaagis kahe aastaaja kütust kokku segades arvestada, et talvist kütust tuleb panna proportsionaalselt kolm neljandikku, kui tahetakse külmataluvust tõsta poole võrra talvisel kütusel ettenähtust.

Talvine diislikütus maksab suvisest umbes 20-30 senti rohkem, 2003. aastast nõutav euronormidega diislikütus saab hinnalisa veel juurde.