Täpitähed domeeninimedes on üks osa tippdomeen .ee teise etapi arendusest, räägib Kauts ning lisab, et kuna .ee domeen on muutunud samaväärseks Eesti riigi esindusosaks nagu lipp ja vapp, peab saama kasutada kogu meie keele kirjatähelist spektrit ka domeeninimedes.

"Laias laastus saab täna öelda, et seda keelt mida ei ole internetist, seda keel ei ole olemas. Täpitähtede võimalus arendati välja juba 2005 aastaks ning üks esimesi kasutajaid oli Jaapan oma hieroglüüfidega. Tänaseks saab oma kirjatähti kasutada domeeninimedes ka Kreeka, Türgi ja paljud teised. Eesmärk on kogu Eesti keele spektri ja tähestiku ulatuse katmine veebiaadressides, et saaks kogu eesti leksikat kasutada," sõnas Kauts.

Uusi täpitähtedega interneti aadresse saab hakata endale registreerima 13.juuni hommikul "kes ees, see mees" loogika alusel.

Ainus erinevus paljude teiste riikidega seisneb selles, et Eesti korraldab enne täpitähtede tulekut ligi kuu aega kestva nii nimetatud "päikesetõusuperioodi".

"Päikesetõusuperiood on periood, kus kõik inimesed ja firmad saavad meile esitada enne teisi taotlusi mingite kindlate domeeninimede, täpitähtedega domeeninimede reserveerimiseks. Peamiselt on siin tegemist täpitähti sisadavate kaubamärgi ja firmanimede järgi loodud domeenidega. Päikesetõusuperiood tagab selle, et ei tekiks spekulatiivseid registreeringuid enne kui täpitähtedega kaubamärgi reaalne omanik saaks oma domeeni kaitsta," selgitas Kauts.

Kautsi hinnangul võiks aasta-paariga Eestis tekkida umbes 2000 täpitähelist veebiaadressi.

Läti läks eritähelisele domeenisüsteemile üle eelmisel aastal.

Tippdomeeni .ee teise etapi arendustööde riigihanke võitis IT-firma Helmes. Hanke hinnaks kujunes 37 710 eurot, mille eest loob ettevõte sihtasutusele täpitähtede kasutusvõimaluse, loob nii domeeni registreerijate kui ka domeeniregistrite pidajate portaalid, kui ka süsteemi EE Direkt, juhuks kui mõni teenusepakkuja peaks minema pankrotti.

"Juhul, kui mõni teenusepakkuja, majutusteenuse pakkuja peaks pankrotistuma või kaotama huvi oma praeguse tegevuse vastu, tuleb mängu EE Direkt, kes võtab kolmeks kuuks kõik pakkuja portfellis olnud domeeninimed ning nende majutuse enda kanda. Sellega loome kindluse, et teenusepakkuja kadudes lõppklient ei kannataks," sõnas Kauts.

EE Direktis hoitakse domeene kolm kuud tasuta ning seejärel küsitakse kliendilt kuutasu, mis on palju kõrgem kui erasektoris, kõik selleks et motiveerida inimest oma domeeni mõne teise veebimajutaja juurde viima.