Tarbijad nõuavad Nokianilt rehvitestidega manipuleerimise eest 30% ostuhinnast tagasi

 (4)
Tarbijad nõuavad Nokianilt rehvitestidega manipuleerimise eest 30% ostuhinnast tagasi
Nokian Renkaat on üks väheseid rehvifirmasid, kes on üles tunnistanud rehvitestidega manipuleerimise. Pildil Nokian Hakkapeliitta rehv.nokiantyres.com

302 klienti on Soome advokaadibüroo kaudu esitanud ettevõttele Nokian Renkaat nõudmise maksta tagasi 30% rehvide ostuhinnast, sest tarbijaid on juhitud rehvitestidega eksiteele.

Soome advokaadibüroo Turre Legal kaudu on Helsingi börsil noteeritud Nokianile esitanud nõudmise maksta rehvide ostuhinnast osa tagasi 290 eraisikut ja 12 ettevõtet, kirjutab Turun Sanomat.

Aasta alguses tunnistas Nokian, et on aastaid manipuleerinud rehvitestide tulemustega, saates testidele spetsiaalselt selleks otstarbeks valitud parandatud omadustega rehve, mitte seeriatoodangut. Advokaadibüroo hinnangul tähendab see, et tarbijatel on nüüd õigus nõuda hinnaalandust.

"Hinnaalanduse järel vastaks rehvi hind selle tegelikule väärtusele," teatas Turre Legali jurist Herkko Hietanen ajalehele. Tema sõnul oleks ilma pettuseta oleks Nokiani rehvid osutunud testides keskpärasteks.

Hietaneni sõnul on kompensatsiooni nõudekiri saadetud ettevõttele kuu aega tagasi, kuid Nokian keeldub seda käsitlemast ühe nõudena ning tahab iga kliendiga tema kaebust eraldi arutada.

Veebruaris, kui pettus oli avalikuks tulnud, pakuti, et Nokianilt nõutakse miljoneid kompensatsiooni, seega on ettevõttele esitatud nõudmine üllatavalt väike. Turre Legali esindatavad kliendid on Nokianilt ostnud kokku 225 000 euro eest rehve, mille ostuhinnast nõutakse tagasi 30% ehk 67 500 eurot.

Seotud lood:

Rehvifirma juristi Kai Kotiranta sõnul käsitletakse praegu kompensatsiooni nõudekirju, kuid seni on kõik nõuded kui asjakohatud tagasi lükatud ning tema hinnangul juhtub sama ka veel praegu menetluses olevate nõuetega.

"Tooted on olnud sellised nagu need pididki olema. Kliendid on täpselt teadnud, mida nad on ostnud," rääkis Kotiranta.

Ettevõtte seisukoht on, et kliendil tuleb tõestada, et tema ostuotsus on tehtud rehvitesti põhjal, kuhu Nokian on n-ö "tuunitud" rehvid saatnud. "Me ei ole ühtki sellist tõsist tõestust näinud," märkis rehvifirma jurist ajalehele.

Kui firma peaks Turre Legali esindatavate klientide nõudmised tagasi lükkama, kaalutakse ajalehe teatel ka kohtusse pöördumist.

Eri organisatsioonide ja tarbijaajakirjade korraldatavate rehvitestide tulemuste manipuleerimine testidele n-ö spetsiaalrehvide saatmisega on olnud aastaid avalik saladus. Et seda välistada, on testijate enamik asunud testide tarbeks ostma rehve poest ega lase neid enam tootjatel saata.