Tarbuse juhatuse esimees Valter Keis ütles Postimehele, et Raplamaal sai ettevõte riigihankega 1. jaanuarist enda teenindada kõik doteeritavad liinid ning seda kümneks aastaks. “Rapla maakonna liinid on võrreldavad umbes kolmandikuga Tartumaa mahust,” selgitas Keis.

Jõgevamaal käib praegu samuti riigihankekonkurss, millel otsitakse aastaks vedajat üheksale liinile ehk veerandile sealsest bussiturust. Tarbus tegi seal pakkumise seitsme maakonna bussiliini kohta.

Hiljuti ostis Tarbus ka Pärnu linna ja maakonna bussifirma Pärnu ATP ning mõne nädala eest ostis see omakorda maakonna väiksema bussifirma Skorpion P.J.

Keis ei eitanud, et edaspidi võivad tulla kõne alla seniste Rapla maakonna bussifirmade ostu läbirääkimised. “Praegu ei ole ostmine siiski esimese etapi küsimus ja seni ei ole me oma partneritega sel teemal sõnagi rääkinud,” lisas ta.

Tarbuse olulisimaks rivaaliks maakonnaliinide konkurssidel on eksmaapankuri Arvo Sarapuuga seotud Atko Grupp, millesse kuulub ka Harjumaa Liinid.

Nii Tarbuse grupile kui ka Atkole on maakonnaliinide turu hõlvamiseks praegu parim aeg, sest kohalikud väiksed bussiettevõtted vaevlevad sageli kütuse hinna tõusust tingitud majandusraskustes.

Tarbus kuulub Marcel Vichmannile, Valter Keisile ja Aivo Pärnale.