“Pärnu sadamasse ei pääse jääklassita laevad juba 16. detsembrist. Tallinna sadama kohta võeti otsus vastu 30. detsembril, see jõustub homsest,” ütles veeteede ameti peadirektori asetäitja Arvo Veskimets. “Säärane otsus võetakse vastu igal aastal ning transiit sellest ei kannata, kuna laevad lihtsalt vahetatakse välja suuremate ja kallimate jääklassiga laevade vastu,” lisas ta.

Veskimetsa sõnul võib muudatusest ajutiselt kannatada Eesti kaupade väljavedu ning metsamaterjali vedu. “Kaubavedu jääklassiga laevadega läheb kindlasti kallimaks, ja eks paljud soovivad odavamaid laevu võimalikult kaua kasutada ning seega rohkem teenida. Siiski ei saa piirangut kuidagi ootamatuseks lugeda, sest jäästaabi otsused on varakult kõikidele vedajatele ja sadamatele teada,” lausus ta.

Veskimetsa sõnul muudab piirang odavamaks ka jäämurdja Tarmo töö. Kui sadamast peab kiirusega 2–3 sõlme liikuv jääklassita laev sõitma 105 miili, siis kulub tal selleks üle 30 tunni. Jääklassiga alus sõidab kiirusega 5–10 sõlme.

Veskimetsa sõnul võetakse piirangud maha vastavalt ilmastikuoludele, kuid tavaliselt märtsis või aprillis. “Reisilaevaliiklus ei ole mingil kombel häiritud, kuna kõik reisilaevad, olgu siis saarte, Helsingi või Stockholmi liinil, on jääklassiga laevad,” lisas ta.