Oluliseks teguriks turistide arvukuse kasvu puhul on Eestis korraldatavad kõrgetasemelised kultuuriüritused. Viimaste aktiivse tutvustamise vajalikkust välisturgudel on raske, et mitte öelda peaaegu võimatu ülehinnata, sest suurüritus annab turistile konkreetse põhjuse Eestisse reisimiseks. Seega on igal rahvusvahelisel suurüritusel oluline roll Eesti tuntuse ja maine kujundamisel ning Eesti kui atraktiivse turismisihtkoha propageerimisel. Eesti on väike riik ja meile on oluline iga riiki saabunud turist. Samuti toetavad siin toimuvad rahvusvahelised konverentsid otseselt Eesti turismitööstust. Seda isegi sõltumata konverentsi kestvusest, sest hotelli- või bussiaknast välja vaadates võib konverentsile saabujal tekkida täiendav huvi ja soov Eestisse turistina naasta.

Noorte laulu- ja tantsupidu, kontserdid ja festivalid, samuti Eestis käesoleval aastal juba toimunud ning veel toimuma saavad spordivõistlused on turismiarengu mootorid. Viimasel ajal on lisandunud uusi ja turistile atraktiivseid sündmusi ja atraktsioone ka väljaspool pealinna. Nii näiteks toob järgmisel nädalavahetusel Lõuna-Eesti teedel peetav rahvusvaheline autospordi suurüritus Rally Estonia, Eestisse vähemalt 70 välisvõistlejat 13-st erinevast riigist. Eesti majutusettevõtetele tähendab Lõuna-Eesti ralli toimumine numbrilises väljenduses ligi 20 000 müüdud tuba-ööpäeva ning Eesti majandusse lisandub läbi majutus-, kaubandus- ja teenindussektori seeläbi vähemalt miljon eurot.

Seega on Eestisse saabuvate välisturistide arvukuse kasvu taga nii riigi, kohalike omavalitsuste kui ettevõtjate ühine pingutus. Meie võimalus on konkurentsieelised maksimaalselt ära kasutada. Täna toetavad seda ühist pingutust ka uued transpordiühendused Euroopaga läbi Tallinna Sadama ning
Tallinna Lennujaama.