“Vestlesin enne reisile minekut potentsiaalsete operaatoritega ning seadsin neile ülesandeks bussisõja lõpetamise. Kes suudab selle sõja lõpetada, see saab ka uue Tartu bussijaama operaatoriks,” ütles Estiko nõukogu esimees Neinar Seli.

Uuele bussijaamale on kolm potentsiaalset operaatorit – Tarbus, Sebe ja Taisto.

Ligi kaks aastat tagasi käivitus koos Taisto bussifirma turuletulekuga “bussisõda”, mis langetas bussipileti hinna tarbija jaoks meeldivalt madalale.

Soovime leppimist

“Me oleme praegu bussijaama operaatorid ja ei sõdi kellegagi. Soovime, et Taisto ja Sebe omavahel ära lepiksid. Kui nad ära ei lepi, siis peab küll Neinar Seli ise otsustama, mida edasi teha. Praegu saavad bussijaamas kõik soovijad tegutseda võrdsetel alustel,” ütles Tarbusi nõukogu liige Aivo Pärn.

“Olen isiklikult vestelnud nii Hugo Osulaga Sebest kui ka Tajo Salusega Taistost, et bussisõda lõpetada. Tegemist on väga raske probleemiga ja ma kahtlen, kas suudan seda lahendada. Aga ma tahaksin seda väga teha,” lisas Pärn.

Tartu bussijaamas on Tarbus opereerinud Pärna sõnul algusest peale ja sellepärast nad loodavadki, et just neid valitakse uue bussijaama operaatoriks.

Taisto ja Sebe vaheline probleem on Pärna sõnul natuke naljakas. “Eriti naljakas on see, et keegi Arne Otter on kutsutud tüli lahendama. Nad võiksid seda ise omavahel lahendada.”

“Kui meile antakse võimalus konkureerida operaatori kohale, siis me seda ka teeme. Otsuse, kes opereerima hakkab, teeb ikkagi omanik – Estiko. Samas soovime, et Tartus aetaks asju teistmoodi kui Tallinnas. Ka Tartu linnavolikogus ei olda selle vastu, et vastava määrusega sätestada uues bussijaamas aus konkurents. Kui bussijaama opereerib üks firma, siis näiteks piletimüügi teenuste pakkujaid peaks olema kaks või isegi rohkem.

Need bussifirmad, kes ei soovi endale eraldi piletimüügisüsteemi, peaksid saama valida vähemalt kahe operaatori vahel, kelle kätte oma piletite müük anda,” ütles Taisto Grupi nõunik Tajo Salus.

“Ma ei ole Tartu asjaga kursis. Olen praegu Saksamaal rahvusvahelisel nõupidamisel, kus käsitletakse Euroopa bussijaamade probleeme,” ütles Tallinna bussijaama opereeriva firma Mootorreisid juhatuse liige Hugo Osula.

Huvi olemas

Osula sõnul on tema põhieesmärgiks rahvusvahelise liikluse korraldamine Eurolinesi kaubamärgi all. “Arusaadavalt olen huvitatud sellest, et Tartus oleks modernne bussijaam ning et seal oleks esindatud väärikalt ka rahvusvaheline bussiliiklus.”

Estiko on Osula sõnul bussijaama omanik ja las ta ise otsustab, kuidas majandada ja kes millega tegeleb. “Mootorreisid said Tallinna bussijaama operaatoriks juhuslikult. Kuna pangad meid sel hetkel kõige rohkem toetasid, siis ostsimegi ära. Me oleme ikka rahvusvaheline bussioperaator ja tahame selle juurde jääda, aga mitte tegelda bussijaamade arendamisega,” lisas Osula.