Tartu linnavalitsus tunnistas teisipäeval bussifirma Liikor erastamise läbikukkunuks, kuid jätkab müügiläbirääkimisi liiga kõrge alghinna määramise juures konsultandiks olnud Rootsi firmaga Connex Transport AB.

Kõik kolm Liikori aktsiate vastu huvi tundnud firmat pidasid 20 miljoni krooni suurust hinda liiga kõrgeks.

"Ilmselt ei olnud Liikori ostmine sellise hinna juures majanduslikult tõhus," ütles Rootsi suurfirmat Connex Transport AB Eestis esindav Välisinvesteeringute Agentuuri peadirektor Agu Remmelg. Samas oli aga Connex Transport linnavalitsusele Liikori hinna määramise juures konsultandiks ning soovitas ise 20 miljonit krooni kui firma tõepärast hinda.

Tartu abilinnapeade Aksel Kivi ja Margus Hansoni hinnangul peaks Liikor minema välisinvestoritele, kuna Eestist uute busside ostmiseks vajalikku raha nii pikaks ajaks Tartusse ei tule.

Hansoni sõnul jätkab linnavalitsus ilmselt läbirääkimisi Connex Transpordiga. "Connex on meile öelnud, et neil on reservis 200 bussi ning lootust on, et uus firma toob Tartusse paremad bussid kui vanad Ikarused, Scaniad ja Volvod" ütles Hanson.

Ka Remmelg lausus, et Connex on väga soliidne firma ning nende puhul ei ole mingiks küsimuseks see, kas nad jaksavad Tartu bussiliiklusesse raha panna. "Connex on Eesti turu jaoks juba päris palju aega ja raha kulutanud ning ma soovitan linnavalitsusel nendega ühendust võtta ja kui vähegi võimalik, see firma Tartusse saada," rääkis Remmelg.

Abilinnapea Kivi ütles, et kuna linn on teinud põhimõttelise otsuse Liikorist loobuda ning selle aasta eelarves on müügist saadavate tuludega arvestatud, tuleb firma kiiresti maha müüa.

Ka teine 1000 krooni eest linnavalitsuselt erastamisdokumendid välja ostnud firma, väärtpaberite ja finantsteenustega tegelev Ici Trust pidas Liikori hinda liiga kalliks.

"Meile oli üsna kiirelt selge, et selle hinna juures me pakkuma ei lähe," lausus Ici Trusti direktor Tarmo Pedjasaar. "Meil oli oma nägemus, kuidas ettevõte korralikult tööle panna ja bussiliiklust arendada, aga sellise hinna juures pole see kahjuks kasulik."

Kolmanda erastamisel osalenud firma, Tallinnasse registreeritud Rinder Kinnisvara OÜ kontaktandmeid ei õnnestunud Eesti Päevalehel leida.

Tartu linnapea Andrus Ansip on öelnud, et Liikorit alla 20 miljoni krooni müüa pole mõtet ning kuna ettevõte on heas seisus, siis linn tema müümisega kiirustama ei pea.

"Väärt kaupa müüme me ikka kõrge hinnaga," kinnitas ka abilinnapea Hanson. "Liikor on Tartus bussiliikluse alal küllaltki monopoolses seisundis ja see peaks ikka midagi maksma ka."

Liikori juhatuse esimees Kalle Voogla lausus, et kui vaadata Liikorit ainult Tartu-siseste liinide operaatorina, võib 20 miljonit krooni firma eest tõesti liiga suur hind olla.

Liikoril Tartu linnaliikluse monopol

LIIKOR TEENINDAB 22 TARTU LINNALIINI JA KORRALDAB BUSSIPILETITE MÜÜKI NING PILETIKONTROLLI

Kasum 1999: 270 000 krooni

Kasum 2000: kõrgete kütusehindade tõttu ilmselt kahjumis

Aastakäive: 40 miljonit krooni

Busse: 74

Busside läbisõit päevas: 11 000 kilomeetrit

Allikas: EPL, Liikor