Tartu rattaringluse rattaid öösiti enam laenutada ei saa ja hilinejaid hakatakse trahvima. Ka G4S patrullid hakkavad olukorda jälgima

 (46)
Tartu rattaringluse rattad on nii populaarseks muutunud, et nende kasutus nõuab täiendavaid piiranguid ja kontrolli.
Tartu rattaringluse rattad on nii populaarseks muutunud, et nende kasutus nõuab täiendavaid piiranguid ja kontrolli.Foto: Argo Ingver

Tartu rattaringluse parklad jäävad edaspidi igal öösel kell 01.00-05.00 suletuks, et aktiivses kasutuses olevate rataste akud saaksid korralikult täis laetud. Alustatakse ka hilinemistasude rakendamist.

20. juunist alustab linnavalitsus süsteemselt 80-euroste hilinemistasude määramist. Hilinemistasu rakendatakse siis, kui ratas on kasutuses järjest üle 5 tunni. Hilinemistasu võivad kaasa tuua ka järgmised olukorrad:

  • kasutaja on ignoreerinud ekraanil olevat hoiatust madala akutaseme kohta ("Low battery") ja sõitnud akud täiesti tühjaks, mistõttu ei ole võimalik sõitu lõpetada
  • ratas ei ole korrektselt kinnitatud (vt lisaluku kinnitamise õpetust) ja keegi teine saab sama rattaga sõitma minna

Iga rattakasutaja vastutab selle eest, et ratas saaks korralikult dokki pandud ja sõit lõpetatud (ekraanil peab olema teade "Ratas on dokitud"). Kui siiski juhtub olukord, kus tõsise tehnilise rikke tõttu ei ole võimalik sõitu lõpetada, siis tuleb sellest teatada rattaringluse kasutajatoele. Kui seda ei ole tehtud, jääb vastutama viimane kasutaja.

Rataste mittesihipärase kasutamise eest (sõidetakse mitmekesi, tehakse trikke jne) võib linnavalitsus kasutajakonto blokeerida. Esimesed kontod on tänaseks juba ka blokeeritud ja saadetud on hulgaliselt hoiatusi. Ratta lõhkumise eest hakkab linnavalitsus esitama kahjuhüvitisi, mis võivad ulatuda 2500 euroni.

Seotud lood:

Selle nädala jooksul kleebitakse rataste külgedele ratta numbrid, et rataste ebasihipärasele kasutamisele linlaste abiga piiri panna. Linnavalitsus palub anda teada rataste lõhkumistest ja leitud ratastest aadressil info@ratas.tartu.ee. Võimalusel fikseerida ratta number, kellaaeg, asukoht ning teha foto.

Linnavalitsus on alustanud koostööd ka turvafirma G4S patrullidega, kes annavad teada juhtumitest rattaringluse rataste mittesihipärase kasutamise kohta.

Kasutajatoele on antud ka teada sellest, et rattaringluse mobiilirakendus ei näita alati õigeid andmeid rataste arvu kohta parklates. See on paljuski seotud rattaringluse suure koormusega, kus äpp ei jõua aktiivses kasutuses olevate rataste andmeid piisava kiirusega uuendada.

Kui rataste akud sõidetakse täiesti tühjaks, siis ei hakka rattad dokis enam ise laadima ja vajavad tehnikute abi, kuid äpp kuvab ikkagi ratast dokis seni, kuni tehnikud ratta töökojas arvele võtavad.

Kasutajatele soovitatakse ka kasutada äpi refresh-nuppu (IOS äpi paremal ülemises nurgas, Androidis lisavalikute all), et näha viimast seisu parklates.

Linnavalitsus palub tähelepanu pöörata ratta lukustamisele lisalukuga. Kui ratast lukustatakse lisalukuga, siis tuleb kindlasti lisalukk panna läbi esiratta kodarate ja kinnitada paremal pool asuvasse pesasse, alles siis on ratas korralikult lukus ja seda ei saa vandaalitsejad kasutada.

8. juunil alustanud Tartu rattaringluses on tänase seisuga tehtud ligi 120 tuhat sõitu ja läbitud üle 340 tuhande kilomeetri. Tartu rattaringluses tehakse päevas keskmiselt 10 000 sõitu.