Juhtide ühendus, mis esindab umbes 2000 Taxify ja Uberi juhti veab juba nädala kestnud rakenduse kinni keeramise protesti. Lisaks soovivad nad, et riigi valitsus klassifitseeriks sõidujagajad transporditeenuse pakkujateks.

Juhid ütlevad, et hinnad on klientide jaoks pidevalt langenud, sest konkurents sõidujagamise turul on pingestunud. Keskmine Uberi, Taxify või teiste jagajatega sõit maksab 1,5 dollarit. Samas ütlevad nad, et tehnoloogiafirmade poolt arvutatud kulu kilomeetri kohta on tegelikkuses palju suurem. Selle tulemusel peavad mitmed autojuhid töötama pikki tunde, et neis viletsais tingimustes ellu jääda.

Mida juhid soovivad?

Taxify, Uberi ja teiste jagajate juhid nõuavad, et hinnad kahekordistataks ja et vähendataks komisjonitasusid. Uber võtab hetkel 25% komisjonitasu igalt sõidult, Taxify ja Little Car võtavad 15%. Lisaks soovivad juhid, et jagajad muutuksid seaduse silmis tehnoloogiafirmadest transpordifirmadeks.

Euroopa kõrgeim kohus tegi sarnase otsuse detsembris, kus ütles, et Uber on transpordifirma ja kvalifitseerub taksoteenuseks.

Mida see Keenias muudaks? Kui nad seaduse silmis oleks transpordifirmad, siis läheks nad koheselt riikliku transpordi ja turvalisuse asutuse kontrolli alla ja neilt hakataks nõudma litsentse.

Uber ja Taxify on oma klientidega sotsiaalmeedia vahendusel ühenduses. Mõnedel on kogemata võetud raha ära jäänud sõitude eest, kuid paljud on lihtsalt väga rahulolematud, sest ootaajad on veninud. Lubatud 9 minuti asemel võib sõiduk tulla alles 30 minuti pärast. Uber on näiteks teada andnud, et nemad on oma tasustamise süsteemi üle vaatamas.

Mõned meediakanalid kirjutavad ka sellest, kuidas protestivaid juhte kiusatakse nende poolt, kes protestis ei osale.