Ettevõte investeerib kuni 2016. aastani ligi 380 miljonit eurot ja tahab Venemaal avada ligi sada väiksemat kodulähedast poodi, kirjutas Vedomosti. Tegemist on täiesti uue odavpoodide ketiga, mis hakkab tööle kaubamärgi Da (vene keeles jah – toim) all.

O’Key põhiäri seisneb palju suuremate super- ja hüpermarketite opereerimises. Ettevõttele kuulub Venemaa miljonilinnades 75 suurpoodi, millest 45 on hüpermarketid.

Vähe vabu pindu

Ettevõtte hinnangul sobivad väikepoed hästi just Moskva vallutamiseks, kus vabu pindu on vähe ja need maksavad väga palju.

Uue poeformaat näeb ette 75-ruutmeetrise põrandapinna. Esimene Da kauplus avatakse 2014. aastal, kuid selleks tuleb juba tänavu investeerida ligi 19 miljonit eurot.

O’Key mullune laienemisplaan kukkus läbi, sest kavandatud üheteistkümne hüpermarketi asemel suudeti avada vaid seitse uut ja nelja avamine lükati 2012. aastasse. Tänavu lubas ettevõtte juhtkond kaotatu tasa teha, avades 17 hüpermarketit ja viis supermarketit, kuid esimesel poolaastal tuli toime vaid kolme hüper- ja ühe supermarketiga.

Praegu peetakse läbirääkimisi kaubandusketi ostmiseks sõiduauto Lada sünnikohaks olevas Togliatti linnas, kus alates tänavu aasta algusest on pakkumisel kaheksast supermarketist ja ühest hüpermarketist koosnev kett nimega Mindal. Selle 12 000-ruutmeetrise kaubanduspinna omandamiseks võib ettevõttel kuluda üle 15 miljoni euro.