Tehingute nõustaja: Väino Kaldojal on Silberauto müügil hea läbirääkimispositsioon

 (35)
Silberauto müügiesindus
Silberauto müügiesindusFoto: Ilmar Saabas

Ärileht kirjutas eelmisel nädalal, et juba pikemat aega käivad spekulatsioonid, et Silberauto omanik Väino Kaldoja plaanib oma elutöö müüki. Tehingute nõustamisega tegelev Redgate Capitali partner Valeria Kiisk usub, et siin on Silberauto omanikul hea läbirääkimispositsioon.

„Hinna kujunemine tehingute puhul on tihti rohkem erinevate argumentide segu, kui üks konkreetne „objektiivne“ number, millega osapooled nõustuda võivad,” märkis Kiisk. Tema sõnul on uuele turule siseneja tihti valmis maksma kõrgemat hinda, kui omandataval ettevõttel on arvestatav turuosa, tugev bränd ja positiivne kuvand.

„Lisaks mängivad rolli ka väärtust loovad sünergiad, mis võivad tekkida – kas läbi suurema mastaabi või toetavate tegevuste konsolideerimise, kusjuures nende hindamine jääb tihtipeale omandaja enda teada, kuna siin lähtub ta oma sisemisest ülesehitusest ja avanevatest võimalustest,” märkis Redgate Capitali partner.

Tema sõnul on Silberauto puhul tegemist pika ajalooga ja positiivse mainega ettevõttega, mis tegutseb preemiumautode segmendis üle Baltikumi, omab mitmekesist ja tuntud brändidest ja ka erinevatest harudest koosneva portfelli, mitme autobrändide puhul on tegemist ainuõigusega.

„Enne hinna kinnitamist mõtleb omandaja alati läbi, mis võiksid olla alternatiivsed stsenaariumid. Kui teda huvitab Mercedes-Benzi müügiõigus ja see positsioon, mida Silberauto omab Baltikumis – siis alternatiive ei ole,” rääkis Kiisk. See loob Silberauto omanikule hea aluse läbirääkimiste pidamiseks ja kindlasti õigustab ka kõrgemat hinda.

Seotud lood:

Ka ütles ta, et lõplik tehingu hind – kui selleni jõutakse –, on loomulikult müüja ja ostja vaheline kokkulepe ja avalikkus ei pruugi sellest teada saada. „Kuid hinnates turupositsiooni – sellest saab kindlasti üks märgilisemaid viimaste aastate omandamistehinguid nii Eestis kui ka Baltikumis üldiselt, mida võiks võrrelda näiteks Starmani ostuga Elisa poolt,” lausus Redgate Capitali partner.

Kui 2017. aastal maksis Mercedese, Mitsubishi ja teiste automarkide Baltikumi edasimüüja Silberauto dividendi 3 miljonit eurot ja 2018. aastal 2,3 miljonit eurot, siis tänavu aastaks on firma kasumi jaotamise ettepanek 500 000 eurot.

Kontserni käive 2018. aastal oli 387 miljonit eurot (2017. aastal 342 miljonit eurot), kasvades aastaga 13 protsenti. Samas kasum vähenes 16 protsenti, kahanedes 2017. aasta 7,35 miljonilt eurolt mullu 6,18 miljonile.