Elisa hiljutises reklaamikampaanias „Tallinna parim levi 0,25.- eest“ väidetakse tehnilise järelevalve ameti mobiiltelefoniteenuse kvaliteedi mõõtmistele tuginedes, et Elisa on parima leviga mobiilsideoperaator Tallinnas, teatas tehnilise järelvalve amet.

Tehnilise järelevalve ameti (TJA) elektroonilise side teenistuse juhataja Priit Soom selgitas Päevaleht Online’ile, et tarbijakaitseametisse pöörduti seepärast, et Elisa kasutas oma reklaamis TJA nime. Reklaamis öeldakse, et andmed põhinevad TJA mõõtmistulemustel, kuid Soom rõhutas, et kodulehel toodud kaks-kolm parameetrit ei näita ühegi telefonifirma paremust.

Mõõtmiste teostamisel on lähtunud sellest, et esitada mobiilsidevõrgu neid parameetreid, mis on tarbijale kõige rohkem huvipakkuvad, mitte ei üritata hinnata, millise operaatori võrk on tervikuna parim.

Sellele viidatakse ka mõõtmiste lõppraportis: „GSM mobiiltelefonivõrgus saab mõõta kümneid erinevaid tehnilisi parameetreid ja nende kaudu võrku iseloomustada, kuid tehnilise järelevalve amet valis mõõtmisteks neist kolm, mis tavakasutajatele kõige enam kõneainet pakuvad: levi tugevus, kõne hakkimine ja kõnede õnnestumine üldiselt. Tehnilise järelevalve amet rõhutab, et ükski parameeter eraldiseisvana ei iseloomusta seda, millise ettevõtte teenus on parim, vaid esmalt iseloomustab võrku pigem tehniliselt. Kvaliteedi juures mängib rolli ka see, mismoodi on sideettevõte oma võrgu häälestanud ja optimeerinud – ehk tugev levi vm. näitaja ei pruugi alati tähendada head kvaliteeti. Lõppkasutaja seisukohast vaadatuna on teenuse kvaliteet ja selle tajumine väga subjektiivne.“



Tehnilise järelevalve ameti saadud tulemused näitavad, et teenuse kvaliteedis ei ole mobiilsideoperaatorite lõikes suuri erinevusi. Amet pöördus Elisa mõõtmistulemuste üldistamine pärast tarbijakaitseametisse kontrollimaks nimetatud reklaami vastavust reklaamiseaduse sätetele, mis käsitlevad eksitava reklaami esitamist tarbijatele.

Elisa kaebas leviküsimuse pärast EMT peale tarbijakaitsesse

Elisa pöördus tarbijakaitseametisse avaldusega, milles palub ära keelata EMT reklaam, mis väidab EMT leviala paremust.
Elisa juhatuse esimees Sami Seppäneni sõnul jagab operaatorfirma EMT reklaamlause „Parim leviala üle Eesti!“ tarbijale selgelt eksitavat infot.
Seppänen osutas, et hoopis Elisal on parim leviala, sest tema väitel kinnitavat seda tehnilise järelevalve ameti sideteenuste kvaliteediuuring. Selle väite lükkas tehnilise järelvalve amet nüüd ümber.