Sotsiaalmeediafirma aruannetest selgub, et Suurbritannia reklaamiandjatelt saadud tulu kasvas eelmisel aastal ligi 30% 1,65 miljardi naelani ning ettevõtte maksude eelne kasum kasvas enam kui 50% ehk aasta varasemalt 63 miljonilt naelalt 97 miljoni naelani.

Facebooki Põhja-Euroopa asepresident Steve Hatch lausus, et briti ettevõtted kasutavad kasvuks nende platvormi ning riigis loodud kasumilt makstakse makse vastavalt Suurbritannia seadustele.

Samas kritiseerivad poliitikud, et USA internetihiiu makstav tulumaks on ikka suhteliselt väga väike. „Kui palju maksudest kõrvale hoidmise näiteid on valitsusel tarvis, et lõpuks midagi ette võetakse,“ küsib parlamendiliige John McDonnell. „Pole midagi imestada, et inimesed on meie maksusüsteemi ebaõigluse pärast raevus,“ lisas ta.

OECD pakkus sel nädalal välja, et seniseid globaalseid maksureegleid, mis lubavad firmadel kasumeid madalama maksumääraga riikidesse suunata, tuleks muuta. OECD ettepanek annaks valitsustele rohkem võimu korjata suurtelt tehnoloogiafirmadelt nagu Apple, Facebook või Google maksuraha seal, kus nad oma tooteid ja teenuseid müüvad.

Mitmetes riikides äri tegevad firmad on juba pikka aega maksuametnikele peavalu põhjustanud, sest ettevõtted suudavad oma äri niimoodi ajada, et maksuarved on võimalikult väikesed.

The Guardian kirjutab, et Facebooki tegevus Suurbritannias laienes mullus jõudsalt ning töötajate arv kasvas 50%. Kui varem oli ettevõttel saareriigis 1290 töötajat, siis majandusaasta lõpuks kasvas nende arv 1965-ni ning töötajate palga ning pensioniarved ulatusid 431 miljoni naelani.

Ettevõtte Suurbritannia üksus pakub turunduse- müügi ning arendusteenuseid ka teistele ettevõtte üksustele.
Facebook, millele kuulub ka populaarne Instagram ning What’sApp, teatas, et uuringu ning arenduskulud ulatusid Suurbritannias eelimisel aastal 365 miljoni naelani.