Telefoniarvete maksjail ja liitumislepingu sõlmijail on suvest võimalik aega kokku hoida, sest järjekordade vältimiseks kavatseb Eesti Telefoni Tallinna esindus võtta suvel teeninduskeskustesse lisatööjõudu ja käivitada uue arvutiprogrammi.

Eesti Telefoni Tallinna viies teeninduskeskuses kasvas töökoormus viimasel kuul oluliselt, kui firmaga liitumislepingu veel mittesõlminud kliendid olid saanud aprilli telefoniarvel meeldetuletuse paberite kordaajamiseks.

Kesklinnas Gonsiori tänaval ning Mustamäel Sõpruse puiesteel asuvates teeninduskeskustes põhjustas üleskutse järjekordi.

Meeldetuletus oli ennatlik

Eesti Telefoni teleteenuste Tallinna esinduse direktor Rein Mets kinnitas, et järjekordade tekkimine oli firmale ootamatu, kuna ei osatud oodata klientide nii suurt aktiivsust liitumislepingut sõlmida.

"Kuna Tallinnas on veel umbes 92 000 abonenti, kellel on Eesti Telefoniga liitumisleping sõlmimata," rääkis Mets. "Otsustasime asjade kiirendamiseks teha varasema suulise meeldetuletuse asemel kirjaliku. Klientide kiire reaktsioon oli mõnevõrra üllatav, seda enam, et liitumislepinguid saab sõlmida aasta lõpuni. Me ei osanud ette arvata sedavõrd elavat reageerimist."

Rein Metsa kinnitusel kavatseb Eesti Telefoni Tallinna esindus järjekordade vältimiseks võtta suve teisel poolel teeniduskeskustesse ajutiselt tööle lisateenindajaid. "Kindlasti tuleb paariks kuuks inimesi juurde võtta kesklinna ja Mustamäe teninduskeskustesse," kinnitas ta.

"Märgime meeldetuletuse ka käesoleva kuu arvetele, kuid mitte kõigile. Arvestame nüüd rohkem keskuste suutlikkust kliente teenindada ja sellest lähtudes saadame teated valikuliselt," hindas Mets olukorda.

Asjaajamise kiirendamiseks kavatseb Eesti Telefon liitumislepingute sõlmimisel kasutada arvutit. "Kui enne täitis klienditeenindaja lepingu käsitsi, siis peatselt teeb ta seda otse arvutis. Paberimäärimine jääb ära," selgitas Eesti Telefoni teleteenuste Tallinna esinduse pressiesindaja Merle Randma-Aru.

Liitumisleping selgitab suhted

"Käsitsi võtab lepingu sõlmimine aega 10-15 minutit, pärast arvutiseerimist kiireneb protsess vähemalt kolm korda," lisas Rein Mets, kes ei osanud täpsustada, millal praegu veel väljatöötamisel olev arvutiprogramm tööle rakendub.

Merle Randma-Aru sõnul sõlmib Eesti Telefon liitumislepinguid 1995. aasta juulist, kui hakkas kehtima abonenttelefoni eeskiri. "Alates 1995. aastast vormistatakse telefoniomanikuks saajatele kohe ka liitumisleping, " märkis ta. "Möödunud aastail sõlmis liitumislepingu umbes 50 000 inimest, tänavu on neid lisandunud juba 23 700. Praegu on Tallinnas veel üle 90 000 telefoniomaniku, kellel paberid korda ajamata."

Merle Randma-Aru kinnitusel aitab liitumisleping määratleda Eesti Telefoni ja kliendi vastastikused õigused ja kohustused. "Lepinguta on kõik ebamäärases seisus, sest kontrahti näol on tegemist mõlema osapoole poolt alla kirjutatud dokumendiga, mille alusel saab lahendada kõik tekkida võivad probleemid. Paberite kordaajamine aitab korrastada abonentide andmebaasi ning lihtsustab vastastikust suhtlemist," lisas Merle Randma-Aru.

Tallinnas sõlmitakse liitumislepinguid viies kohas: Endla ja Gonsiori tänava, Narva maantee, Sõpruse puiestee ning Koorti tänava teeninduskeskuses.

OLIVER RAND