Umbes 10 000 Eesti Telefoni Tallinna erakliendil on novembrikuu arved siiani saamata. Paljud, kes on aga oma arve kätte saanud, avastavad, et nad on võlgnikud või neil on kopsakas ettemaks. Ebameeldivuste põhjuseks nimetab Eesti Telefon oma uue ühtlustatud arveldussüsteemi käivitamist.

Kui üldjuhul saadetakse telefoniarved välja kuu keskel, siis nüüd on need pealinnas (eriti Mustamäel) osaliselt seni tulemata jäänud. Eesti Telefoni pressiesindaja Kaja Tampere kinnitab, et inimestel pole põhjust muretsemiseks. Kui tavaliselt nõuab Eesti Telefon, et eelmise kuu eest saaks tasutud järgneva kuu eelviimaseks päevaks, siis seekord saavad inimesed telefoniarve ka jaanuaris tasuda. "Telefoni ei lülitata välja kellelgi, kes ei jõudnud aasta lõpuks oma kõnede eest maksta."

Eesti Telefoni arveldusosakonna direktori Anne Leisneri sõnul olid siiani igas maakonnas ning ka Tallinna linnaosadel erinevad arveldussüsteemid. "Põhimuudatus seisnebki selles, et kehtestame ühtse üle-eestilise arveldussüsteemi," selgitas ta. Eelmise aasta lõpuks olid ühtsesse süsteemi viidud Tallinn, Pärnu ja Viljandi. Iga kuu liitub sellega paar uut maakonda ning jaanipäevaks peavad uue süsteemi järgi töötama kõik Eesti Telefoni teeninduskeskused. "Probleeme võib tekkida Ida-Virumaal, kus telefoniarved olid siiani venekeelsed. Ilmselt tuleb seal esialgu saata koos arvega ka venekeelne selgitus," rääkis Leisner.

Seoses uute arvetega on mitmed Mustamäe telefoniomanikud avastanud oma rõõmuks, et neil on tasutud ca 800-kroonine ettemaks. On ka mitu juhtumit, kus selgub, et inimene polegi suvest saati telefoni eest midagi maksnud, kuigi klient on kindel, et on kõik õigeaegselt tasunud.

Leisneri sõnul on Eesti Telefonis tööl probleemide lahendaja. "Iga pretensiooniga tegeldakse individuaalselt. Me kontrollime iga pretensiooni nii arvelduskeskusest, telefonijaamast kui ka liinilt. Kui vaidlustatakse mõned konkreetsed telefonikõned, saadame isegi mehhaanikud liinile kontrollima," selgitas ta. "Mida kiiremini klient meie poole pöördub, seda lihtsam ja kiirem on arve vastuolu selgitada."

Eesti Telefonil on palju probleeme ka nn liinijänestega, kes helistavad teiste kulul majade üldkasutatavatest kaablikappidest. Eesti Telefoni strateegia ja tootearenduse osakonna juhataja Avo-Rein Terepingi sõnul jänese kahtluse korral peilitakse nad välja ning saadetakse mehed neid püüdma. "Jänese tabamisel saame seaduse alusel neid vaid noomida. Kahju jääb firma kanda," tõdes Tereping.

Eesti Telefonil on Tallinnas kolm teeninduspunkti, kus sõltumata telefoniomaniku elukohast saab arve tasumisel ühtlasi kontrollida, milliste kõnede eest on arve koostatud. Need punktid on lisaks Gonsiori tänavale ka Endla tänaval ja Sõpruse puiesteel. Eesti Telefonil on kavas avada uus punkt Postimajas.

Praegu tasutakse umbes 72 protsenti arvetest Eesti Telefoni teeninduspunktides, kuigi on võimalik seda teha ka Eesti Posti ja pankade kaudu.

Lähitulevikus on arveid võimalik maksta üle Eesti. Näiteks Tallinnas komandeeringus olles ei pea Kuressaare telefoniomanik arve maksmiseks Saaremaale sõitma, vaid saab oma teenusekasutuse eest arveldada Tallinnas Eesti Telefoni teeninduskeskuses.

RAIVO MURDE