Näiteks ASi Eesti Mobiiltelefon (EMT) ja Tallinna loomaaia koostöös elevandimaja ehitamiseks kogutavast rahast rohkem kui pool jääb mobiilioperaatorile, mitte ei lähe loomaaiale. Kui inimene saadab elevandi toetuseks viis krooni maksva lühisõnumi, läheb elevandimaja tarbeks sellest vaid 40 protsenti ehk kaks krooni, ülejäänu saab EMT, kirjutab Postimees.

“Kogu kampaania on puhas EMT initsiatiiv,” selgitas loomaaia direktor Mati Kaal. “Olin ka ise sellisest rahajaotusest üllatunud. Tegin ettepaneku vastupidiseks jaotamiseks, kuid EMT esindaja väitis, et see oleks vastuolus nende turundusstrateegiaga.”

Sel põhjusel keelas Kaal reklaamile panna ka teksti, et saates sõnumi, toetad elevanti viie krooniga. Nüüd on reklaamil kirjas vaid sõnumi hind.

EMT avalike suhete juhi Kaja Pino väitel läheb saadav raha puhtalt kampaania kulude katteks.

“Ma ei nimetakski seda heategevuskampaaniaks,” lisas EMT esindaja. “Sõltumata raha kasutusotstarbest on tegu pigem kohapealse meelelahutusatraktsiooniga, mille peamine eesmärk on rõõmustada lapsi vastussõnumiga.”

Elevandile raha annetanud inimesed saavad seepeale teate: “Tere, sõber! Sinu saadetud sõnum aitab meile uue vahva kodu ehitada. Aitäh! Tule meile kindlasti külla! Sinu sõbrad elevantsid Carl Dray ja Fien.”

Pino rääkis ka, et näiteks praegu käival EMT suurel heategevuskampaanial “Jõulusoov” operaatortasu pole ja kogu annetatav tulu läheb abivajajaile. Jõulusooviga saab toetada koeri, kurte, imikuid ja lapsi, sõnumi hind on 3 krooni.

Enamiku heategevuskampaaniate käigus telefonitsi annetatud summadest läheb osa operaatorfirmadele — Radiolinjale, Tele2-le, Elionile ja EMT-le –, kuid reeglina on proportsioon abivajaja kasuks.