2002. aasta novembrist kaovad Eesti telefoninumbrite eest suunakoodid ning numbrid ise muutuvad seitsmekohalisteks, sest telefonivõrkude laienemise tõttu saaksid numbrid tulevikus otsa.

“Praegune süsteem on numbrite asjatu raiskamine, sest näiteks 07 algusega numbreid saab anda ainult Tartu maakonna telefonidele,” ütles teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Kuldar Väärsi. “Uue plaani kohaselt muutub see 7 numbri osaks ning number ise võib kehtida suvalises Eesti kohas.”

Ministeeriumi nõunik Ants Litvinov lausus, et kui numbrite eest kaovad suunakoodid, eeldab see ka Eesti-sisese kaugekõne kadumist ning kogu Eestis helistades hakkaks kehtima ühesugune minutihind. Kuna 7-ga algav number võib asuda suvalises Eesti linnas, ei teaks helistajad muidu, kas nad peaksid maksma kohaliku või kaugekõne hinda. Teine võimalus oleks helistajale enne kõnet öelda, kui palju minut maksab, kuid see oleks kallim ja keerulisem.

Tele 2 planeerimise juht Peep Põldsamm ütles, et riigisisene kõne on telefonifirma jaoks palju kallim kui linnasisene kõne ning mittegeograafilised numbrid ei hakka olema igaühel, vaid neid saab lisatasu eest eraldi osta.

“Igal juhul on ta kallim kui tavaline telefon, sest sellise asja puhul on terve rida kulusid ning suurt nõudlust tema järgi olema ei saa,” lausus Põldsamm. “Võibolla mõnel mobiilset kontorit kasutaval inimesel on seda vaja, aga eks nad siis on valmis selle eest ka maksma.”

Eesti Telefoni võrgustrateegia talituse direktor Rain Rebane kahtles, kas 2002. aasta novembristsaavad kliendid oma telefoninumbriga ühest linnast teise kolida. Selleks peaks kas kõik Eesti telefonioperaatorid või riik üleval pidama serverit, kus kõikide telefoninumbrite asukoht kirjas on ning kust telefonikeskjaam iga kõne ühendamisel küsimas käib, mis linna kõne suunata tuleks. See läheks aga maksma umbes 50 miljonit krooni.

Server on aga enne 2004. aastat vaja niikuinii üles seada, sest sellest ajast peavad inimesed saama telefonioperaatorite vahel liikuda koos oma numbriga.

Unineti teleteenuste direktor Ardi Aolaid rääkis, et praegu ongi uutel telefonioperaatoritel raske kliente võita, sest inimesed ei taha oma numbrit vahetada. “Uus kord loob eelduse selleks, et klient saaks teise operaatori juurde üle minna koos numbriga,” lausus ta. “Loomulikult on see kõige ebameeldivam selle operaatori jaoks kelle käes on praegu sada protsenti turust.”