Hõimuvelled on võtnud kätte ja võrrelnud Lätit "autoparadiisi" Saksamaaga. Plussid-miinused jaotuvad neil järgnevalt:

Läti

+ lähedal
+ soodsad hinnad
+ täpne ekspordi kontroll

- väike valik
- keeleprobleemid
- liisingu-autode ajalugu

Saksamaa

+ tõeliselt lai valik
+ soodsad hinnad
+ palju vahendajaid

- kaugus, toomise kulud
- kirju müüjate seltskond
- kilomeetriloendite usaldatavus

Delfi Majandus võttis uurida, kas tõepoolest on Lätis juba niivõrd head hinnad, et soomlastest kasutatud autode ostjad meist oma lõunarännakutel nagu tühjast kohast mööda vuhvatavad.
Kontrollsõidukiks sai võetud suhteliselt rahvaautolik 2005. aastal toodetud universaalkerega Volkswagen Passat 1,9 TDI ning kohtadeks Eesti, Läti ja Saksamaa.

Eesti autoportaali auto24.ee Volkswageni hinnaks on keskmiselt 5800 (odavaim 4790 - kalleim 6799) eurot. Autode läbisõit on n-ö tagasikerijate üldine unistus ehk keskmiselt pisut alla 200 000 kilomeetri.

Lätlaste autoplius.lv keskmiseks hinnaks kujuneb 4100 (3750-5154) eurot. Läbisõidu puhul leidub ka rohkem maagilist 200 tuhandet ületanuid. Huvitaval kombel on kõige kallim auto ka kõige enam läbi sõitnud (220 000 km). Tõenäoliselt on tegu ühe ausaima müüjaga.

Sakslaste kuulsas autoportaalis mobile.de on vastavaid automudeleid umbes 500. Soomlaste kiitus valiku kohta on seega igati õigustatud. Odavaim ja väidetavalt korras auto on autobahn'idel kihutanud 288 000 kilomeetrit ning hinnaks 3950 eurot. Läbisõidud ületavad odavamatel masinatel (keskmine 4500 eurot) suurelt jaolt 200 tuhande piire ning tihtilugu ka 300 tuhandet. 5000 euro eest saab juba umbes 160 tuhat kilomeetrit läbinud auto.
Mobile hinnatabeli tipus ilutseb väidetavalt 39 000 km läbinud Volkswagen Passat Variant Highline hinnaga 10 500 eurot.

Seega, võib esmapilgul Lätis tõepoolest kõige odavamalt läbi ajada. Loomulikult ei garanteeri keegi, et autokuulutuse ilus jutt tõeks osutub ning mainitud kuulutuste taga osavad "autopoleerijad" ei istu. Soomlastele siiski meeldib.