TLT peab kahe nädalaga leidma üle saja bussijuhi. Tulevikus läheb asi aga veel kriitilisemaks

 (28)
TLT peab kahe nädalaga leidma üle saja bussijuhi. Tulevikus läheb asi aga veel kriitilisemaks
Foto: Andres Putting

Tallinna linnale kuuluv Tallinna Linnatranspordi aktsiaselts peab veebruari alguseks leidma 125 bussijuhti, et üle võtta varasemalt bussifirma MRP teenindatud liinid. TLT eeldab, et kõik MRP-s töötanud bussijuhid aga neile üle tulla ei taha ja kuulutavad nüüd igal võimalusel, et palkavad bussijuhte, kes vähem kui kahe nädala pärast ülevõetud liinidel sõitma hakkaks. Kui praegune kiirvärbamine ka õnnestub, muutub TLT sõnul bussijuhtide leidmine tulevikus üldisemalt väga keeruliseks ülesandeks.

"On selge, et juba kolmeteistkümne päeva pärast kui võtame üle Tartu linnaga võrreldavas mahus ühistranspordi korraldamise, kasvab kriitilise piirini ka täna Tallinna Linnatranspordis töötavate bussijuhtide, aga ka remonditöökodades töötavate lukkseppade tööaeg.

Tugeva konkurentsi tõttu on rohkem kui saja bussijuhi leidmine väga keeruline ülesanne, kuid Tallinna bussiliinide teenindamiseks peame tegema endast parima," rääkis TLT kommunikatsioonijuht Kaarel Kutti.

Küll aga ei eelda nad, et kõik endised MRP bussijuhid neile tööle tuleks. "Me ei tee täna vahet, millises ettevõttes bussijuhid varem töötanud on. Kõik bussijuhid, kes suudavad tööga hakkama saada on teretulnud ja saavad tööle," lubas Kutti.

"Konkurentsiga toime tulemiseks jälgime, et meie bussijuhtide keskmine palgatase oleks atraktiivne ja ületaks transpordisektori keskmisest töötasu. Näiteks 1. jaanuarist kasvas Tallinna Linnatranspordis juhtide palgatase alates 6%, st palk jääb vahemikku 1200 - 1300 eurot, kuid eeskujulikel juhtidel on võimalik teenida märkimisväärselt kõrgemat töötasu.

Seotud lood:

Loomulikult võib eeldada, et kui üks bussifirma lõpetab, siis hakkavad tööta jäänud bussijuhid tööd otsima. Samas tuleb arvestada, et mitte kõik bussijuhid ei soovi ilmselt asuda Tallinna Linnatransport AS-i palgalehele ning suur osa bussijuhte võtab ilmselt MRP Linna Liinid tegevuse lõppemise järel hoopis mõneks ajaks puhkuse."

Kutti sõnul läheb aga bussijuhtide leidmine tulevikus vaid keerulisemaks. "74 protsenti Eesti bussijuhtidest on täna rohkem kui 51 aastat vanad ja nooremaid kui 30-aastaseid bussijuhte on vaevalt 5-6%."

MRP Linna Liinid OÜ teenindas kümnendikku Tallinna bussiliinidest, täpsemalt 11 linnaliini. Sel nädalal teatas MRP, et firma rahalised raskused on muutunud nii suureks, et soovib 1. veebruarist lepingu Tallinna linnaga lõpetada.

Üle 50 bussi, mis MRP kasutas nende liinide teenindamiseks, on sarnane suurusjärk, mida kasutatakse kogu Tartu linna ühistranspordi teenindamiseks. MRP-ga seotud ümberkorraldused ei mõjuta linnavalitsuse ametnike kinnitusel trolli-, trammi- ega rongiliiklust Tallinnas.

Target Ärileht