Premia Foodsi möödunud aasta käive oli 86,4 miljonit eurot, mis jäi 2011.aasta tulemusest maha 1,9 miljoni euro ehk 2,1 protsendi võrra, teatas ettevõte börsile, vahendab BNS.

Ettevõtte käive kasvas möödunud aastal ja neljandas kvartalis varasemaga võrreldes Baltikumi turgudel ja külmkaubasegmendis.

2012. aasta neljandas kvartalis ja 12 kuu kokkuvõttes kasvas Premia käive kõigi Balti riikide turgudel ja nii neljanda kvartali kui aasta kokkuvõttes näitas suurimat käibekasvu Läti turg, järgnesid Leedu ja Eesti turud. 2012. aasta kokkuvõttes teenis Premia Balti turgudel kahe miljoni euro võrra suurema käibe kui 2011. aastal.

Kui Soomes avaldas käibele mõju langenud toorkala turuhind, siis Venemaal toimusid 2012. aasta jooksul suured ümberkorraldused tooteportfellis eesmärgiga keskenduda kasumlikkusele, märkis Premia.

Külmutatud toodete segment oli Premia 2012. aasta edukaim ärisegment. Neljandas kvartalis näidatud ligi 16-protsendilisse käibekasvu ning aasta kokkuvõttes saavutatud 8,7-protsendilisse müügikasvu andsid oma panuse kõik Balti riigid, enim aga kasvasid käibed võrrelduna 2011. aastaga Lätis ja Leedus.

Külmkaubasektor taastub kõigil Premia sihtturgudel endiselt majanduskriisist ja inimeste hinnatundlikkus on suur, märkis ettevõte. Neljandas kvartalis alustas Premia ka Venemaal esimeste külmkaubatoodete müügiga.

Jäätisesegment jäi 2012. aasta kokkuvõttes 2011. aasta tulemusele alla viie protsendiga, mis arvestades jäätise peamisel müügiperioodil ehk teises, kolmandas kvartalis kõikidel sihtturgudel valitsenud ebasoodsat ilma oli pigem positiivne tulemus.

2012. aastat jäävad Premia jaoks jäätisesegmendis iseloomustama järgmised märksõnad: turuliidri positsiooni kindlustamine Baltikumis, totaalse muutumise läbi teinud brändiportfelli lansseerimine Venemaal ning fokusseerumine kasumlikkusele kui peamisele prioriteedile kõigil sihtturgudel.

Kala ja kalatoodete sektorit tervikuna jäi 2012. aastal iseloomustama langenud toorkala hind, mis avaldas ka otsest mõju Premia kalasegmendi käibele. Samas, kui vikerforelli turuhind kukkus 13 protsenti, vähenes Premia kalasegmendi käive 2012. aasta kokkuvõttes 8,6 protsendi võrra ja koguseliselt kasvas müük 2012. aasta kokkuvõttes kahe protsendi võrra. Sealjuures Horeca-sektoris kasvas Premia käive 2012. aastal aastataguse ajaga võrreldes 80 protsendi võrra.

Soome turul keskenduvad kaubandusketid rohkem private labelitele, mistõttu fokusseeris Premia ka 2012. aastal end kõrgema lisaväärtusega toodete arendusele ja lansseeringutele. Aasta lõpu seisuga on Premia Soome jahutatud pakendatud kalasektoris turuosade arvestuses teisel kohal.