“Peame hoolega jälgima, millised saavad olema maailmamajanduse mõjud skandinaaviamaadele ning millist mõju omab turismisektorile majutusasutuste käibemaksu tõstmine 18%-ni järgmisel aastal. Peame mõistma, et Tallink ei ole mitte ainult Eesti üks suurimatest tööandjatest, vaid ka eksportiva majanduse lipulaevu, mille konkurentsivõimest sõltub suurel määral Eesti teenindussektori lähitulevik,” ütles tööandjate keskliidu juht Tarmo Kriis.

Kriis pidas riikliku lepitaja ettepanekut, millega Tallinki laevapere töötasud tõusevad 2007. aasta tasemega võrreldes 25% soliidseks ettepanekuks, millega EMSA-l oleks tulnud nõustuda.

“Majanduses laiemalt toimub juba praegu töökohtade vähendamine ning ka palkade langetamist võib kohata. 25% palgatõus on selles valguses ettepanek, millele on raske alternatiivi leida. Kutsun EMSA juhtkonda üles saama üle erimeelsustest palgavaidluse lõppvaatuses ning kutsun ka ametiühingute keskliitu aitama vaidlevatel pooltel siinkohal kokkuleppele jõuda,” lisas Kriis.

Eile teatas Tallink, et on nõus riikliku lepitaja kompromissettepanekuga ja on valmis tõstma Eesti lipu all sõitvate laevade laevapereliikmete eelmises palgaleppes fikseeritud palka järgmisel kolmel aastal vastavalt kahekümne viie, üheksa ja kuue protsendi võrra. Samuti hakkaks ettevõttes kehtima staažitasude süsteem.

EMSA esindajad teatasid, et nemad ettepanekuga ei nõustu, kuna see ei sisalda veel mitmeid Tallinki töötajatele oluliste probleemide lahendusi.