Toomsalu: raudteesektor vajab hädasti reformimist
„2016. aasta oli raske ja närviline. Tööle asumise esimesel päeval oli mu esimene hommikune kohtumine raudteelaste ametiühinguga. Mõnele meie kolleegile tundus kokkuleppele jõudmine võimatu, kuid saime kollektiivlepingule allkirjad paari nädala jooksul. 25. märtsil peatati mõneks päevaks kogu Eesti ja Venemaa vaheline kaubarongiliiklus. Korraks tekkis turul isegi väike paanika. Pärast selgus, et meie naaber otsustas Eesti raudteelt naftasaadused ära viia. Nii see on jäänud tänaseni. Asjale lisas vürtsi meie võimaliku erastamise idee,” meenutas EVR Cargo juht Raul Toomsalu firma juhtimise ülevõtmist.
„Kõigest hoolimata arvan, et meeskond on hästi hakkama saanud. Vähenenud veomahu tõttu kärpisime kiirelt kulusid, efektiivsus suurenes. Raudteesektor on Eesti jaoks väga eriline, ent vajab reformimist. Põhimõtted, hinnastamine, konkurentsikeskkond jm on viimased 25 aastat muutumatud olnud. On tunne, et osa kordi kehtib Teisest maailmasõjast alates. Paljud dokumendid Eesti Raudtee ja EVR Cargo vahel allkirjastatakse praegu venekeelsetena… Kahes riigiettevõttes.”