Hyrles OÜ tegevjuhi Urmo Sisaski sõnul on baaslahendused, millega andmete kogumist saab alustada, turul olemas. Samas kui hakata sellist baaslahendust kasutama, selgub tavaliselt peagi, et valmis lahendus ei ole piisav ja vaja oleks saada lisaandmeid juurde. „Sellepärast on vaja programmi kohandada vastavalt ettevõtte spetsiifikale ja vajadustele. Meie puhul on see olnud väga ajamahukas ja suur töö," kinnitas Sisask. Sellele vaatamata julgustas Hyrlese juht ettevõtteid neid kulutusi tegema. „Saadud andmed aitavad tootmisprotsessis vähendada kadusid ja suurendada efektiivsust. Samuti saame seda kaudu selgitada töötajate oskusi ja motiveerida tublimaid töötajaid."
Oluline konkurentsieelis
Ka Ruiso kinnitas, et kuigi pikemaajalise visiooni elluviimine toimub etapiti ja võtab oma aja, siis esimesi tulemusi, mis efektiivsust tõstavad, näeb tihtipeale juba algfaasis. Seega ettevõtted, kes kaasaegsete tehnoloogiate juurutamisega juba praegu tegelevad, loovad endale tulevikuks konkurentsieelise.
"Näiteks võib tuua ehitusmaterjale tootva Ruuki lao, kus analüüsiti esmalt töötajate liikumistrajektoore. Tulemustega jäädi rahule, kuna andmed olid usaldusväärsed ja täpsed. Analüüs andis ka ülevaate, milliseid riiuleid enim kasutatakse ning selle põhjal saab nende asukohti edaspidi optimeerida. Järgmise sammuna liigutakse edasi materjalirullide liikumise jälgimisega," tõi Ruiso näite kohaliku turu tööstuse 4.0 valdkonnast.
Urmo Sisask ütles, et neil on tootmisettevõttena oluline jälgida tootmisseadmete kasutamise efektiivsust OEE (Overall Equipment Efficiency). Ettevõtte seadmed on ühendatud võrgus kas otse või vastavate andurite kaudu ja jälgimiseks kasutatakse programmi Real Time Factory, mis annab reaalajas ülevaate kõigist tehase seadmetest.
„Mikroettevõtted saavad muidugi ka ilma hakkama, vähemalt alguses. Tihti on küsimus ka ambitsiooni puudumises, ehk ollakse rahul praeguse olukorraga ja öeldakse „nii oleme ju alati teinud". Ja kui tõepoolest ei olegi soovi ettevõtet arendada või kasvada ning uusi kliente ja turge leida, siis võib-olla polegi vaja. Kui aga on ikka soov minna välisturgudele ja ettevõtet kasvatada, siis ilma hakkama ei saa. Juhtkonnal on väga raske teha õigeid ja põhjendatud otsuseid, kui ei ole selget informatsiooni ja ülevaadet tootmises toimuvast," kinnitas ta.