“Oleme töötanud olukorra lahendamise nimel 24/7 ja kasutanud kõiki alternatiive klientide koju tagasitoomiseks. Samaaegselt on meie andmeil veel mõningate teiste reisikorraldajate kliente ikka veel sihtkohas, kes ootavad graafikukohaste lendude taastamist ja seeläbi kannavad lisakulusid,” lausus Kaupmees.

TopToursi partnerid sihtkohtades tegid kõik endast oleneva, et kliente tagasitoomisel abistada. Esimeseks prioriteediks tagasireisi korraldamiseks oli kõrgeima hinnatasemega sihtkoht Madeira, kust naasmiseks otsiti lisalennumeeskond (nad kutsuti oma puhkepäevalt välja), kes kliendid Funchalist tšarterlennuga Porto Santole toimetas. Hotellid sihtkohtades esitasid läbipaistvuse tagamiseks otse klientidele kehtestatud hinnakirja, mis 50 protsendi ulatuses kuulus kliendi ja 50 protsendi ulatuses kuulus reisikorraldajapoolseks hüvitamiseks. Samas tõstsid nii mõnedki hotellid kriisiolukorrast johtuvalt hindu, mille üle reisikorraldaja kontrolli ei oma.

“Samuti tegid meie esindajad sihtkohtades kõik endast oleneva klientide abistamiseks. Türgis olid kliendid majutatud rohkem kui 300 km raadiusega alale ja esindajad tegid füüsiliselt kõik endast oleneva, et klientidele infot edastada ning neid assisteerida. TopTours ei küsinud klientidelt taoliste lisakulutuste eest raha ning konsulteeris samal ajal pidevalt tarbijakaitseametiga. Taoline erakorraline olukord oli uudne kõigi jaoks — nii reisijate, reisiettevõtete kui ka sihtkoha esindajate jaoks-, seega palume selles osas veidi mõistvamat suhtumist,” lausus Klaamees.

Vastavalt Võlaõigusseaduse paragrahv 879. sätestatule on TopToursil õigus nõuda Egiptuses viibivatelt klientidelt 50 protsendi suurust hüvitist kõikidelt lisanduvatelt kuludelt. “Nähes klientide rahaliselt keerulist olukorda, otsustasime olla mõistvad ja võtta kulud enda kanda. Taoline otsus oli TopToursi heatahtlik soov kliente aidata ega sündinud kellegi surveavalduse resultaadina. Kahjuks peame tõdema, et on reisijaid, kes ei oska taolist vastutulekut hinnata. Siinkohal soovib TopTours selgitada, et ka tavagraafiku alusel ei olnud planeeritud viimast lendu Sharm el Sheikhi tühja otsaga, sest viimane Sharm el Sheiki suunduv lend pidi plaanikohaselt olema kolmnurklend suunal Tallinna-Sharm el Sheikh-Türgi,” lisas ta.

Viimased kliendid jõudsid täna koju

TopTours tõi neljapäeval koju viimased tuhavangis viibivad reisijad, tänane TopToursi tšarterlend Türki oli välja müüdud

Viimased TopToursi tuhavangis viibivad kliendid jõudsid õnnelikult täna Türgist tagasi koju. Tšarterlend Antalyast maandus Tallinna lennujaama kell 14.52. Lendu opereeris Estonian Air.

„Tegu oli graafikujärgse lennuga, mille eest reisijad ühtegi lisatasu maksma ei pea. Ka müüdi tänane lennuk Türki täies ulatuses välja. Türgi lennugraafik on tänaseks taastatud ning puhkusereisid jätkuvad plaanipäraselt,“ kommenteeris Katri Kaupmees, Top Toursi toote-ja turundusosakonna juht. „Oleme õnnelikud, et viimased tuhavangis reisijad koju on jõudnud ning täname omalt poolt oma kliente kannatlikkuse eest,“ lisas Kaupmees.

Toptours kinnitab, et kõik Egiptusest naasnud inimesed, kes on tagasilennu eest lisatasunud, saavad oma raha tagasi ja raamatupidamine on alustanud tagasimaksete tegemist. Tagasimakse kiirendamiseks tuleks TopToursi edastada vastav avaldus koos infoga, mis sisaldab teostatud makse tegijat ja broneeringu numbrit, mille eest makse tehti.