“Eile Tallinna Linnatranspordi AS-i poolt saadetud kirjast selgub, et meie pakkumus lükati tagasi riigihangete seaduse § 47 lg 2 alusel, mis annab hankijale õiguse lükata pakkumus tagasi, kui see ei vasta hanketeates või hankedokumentides sätestatud
tingimustele. Mingit lisainformatsiooni nende tingimuste kohta, millele Stadleri pakkumine ei vastanud, ei ole Tallinna Linnatranspordi AS andnud,” ütles Stadler Bussnang AG juhatuse liige Stan Skalski.

Skalski sõnul on Stadleril seaduse kohaselt õigus vaidlustada Tallinna Linnatranspordi otsus seitsme tööpäeva jooksul, kuid enne selle võimaluse kaalumist küsib Stadler hankijalt ametlikult selgitusi.

“Oleme veendunud, et Stadleri pakkumine on koostatud väga täpselt ning kooskõlas hankedokumentidega, mille tõttu osutus Tallinna Linnatranspordi AS otsus ettevõttele ootamatuks. Otsus tundub Stadlerile üllatav ka selle pärast, et meie esitatud pakkumus on konkureerivast pakkumisest oluliselt madalama maksumusega, mis võimaldaks efektiivsemat riigi raha kasutamist. Loodame, et Linnatranspordi AS selgitab peagi oma otsuse tagamaid kõiki osapooli rahuldaval viisil,” lisas Skalski.

Tallinna linnatranspordi ASi hankele 4. liinile uute trammide ostmiseks esitati kaks pakkumist, hanke võitis Hispaania firma CAF, kes toob 2014. ja 2015. aastal Tallinna vähemalt 15 uut trammi.

Stadler Rail Group on rahvusvaheline raudteeveeremeid tootev ettevõte, mis opereerib Šveitsis, Saksamaal, Poolas, Ungaris, Tšehhis, Itaalias, Austrias, Alžeerias ja USAs.

Grupp annab tööd 4500 inimesele, kellest 2800 baseerub Šveitsis. Stadleri kõige tuntumad sõidukiseeriad raudtee segmendis on liigendatud rong GTW (müüdud 562 rongi), Regio-Shuttle RS1 (müüdud 497 rongi), FLIRT (müüdud 761 rong) ning kahekorruselised rongid KISS (müüdud 133 rongi). Trammisegmendis on kuulsaimad sõidukid Variobahn (müüdud 290) ja Tango (müüdud 101).