“Kaupa on praegu palju ja prognoosid on head — laevu on palju, klientidel tööd jätkub ja lepingud on olemas ning pütid täis,” kommenteeris Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov. “Eelmise aasta lõpus tuli üle piiri kaupa päris kõvasti sisse, nii et detsembris Eestisse tulnud kaupa on ka jaanuari statistikas palju sees, sest ronge jäi igale poole maha.”

Kui mullu hakkasid Eesti sadamaid kimbutama jääprobleemid juba jaanuaris ning probleeme oli eelkõige naftatransiidiga, siis tänavu on aasta alanud just naftaveol hüppelise kasvuga, kirjutab Postimees.

Jaanuaris läbis Tallinna Sadamat koguni 70 protsenti rohkem vedellasti kui aasta varem ehk 2,46 miljonit tonni.

Kui Tallinna Sadamat läbinud veomahud jäid kõigi aegade parimale kuutulemusele vaid kolm protsenti alla, siis Eesti Raudtee veomahud tegid detsembris rekordi. Raudteeveod suurenesid jaanuaris mullusega võrreldes 16,8 protsenti, 4,14 miljoni tonnini.

“Jaanuari rekord on väga hea tulemus, mis kinnitab, et Eesti potentsiaal transiidis on endiselt tugev,” kommenteeris ERi pressiesindaja Priit Koff.

Naftatransiidifirma E.O.S. laadis tänavu jaanuaris 714 000 tonni rasket kütteõli.

“Mahtude suurenemise taga on E.O.S.i 2003. aasta jooksul 300 miljoni kroonise mahuga laienemisprojekti esimese etapi valmimine ja soodsad ilmastikuolud,” selgitas E.O.S.i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer.

Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo prognoosib Pakterminalile käesolevaks aastaks pärast mullust mõõnaperioodi kaubakoguste kasvu vähemalt kümnendiku võrra. Oma osa selles on möödunud aastal sõlmitud lepingul Surgutneftegaziga täiendavate kaubakoguste teenindamiseks.