Seni lepitamatud transiidiäri konkurendid ühinesid reedel kütusetransiidifirma ASi Estonian Oil Service (E.O.S.) peakorteris toimunud nõupidamisel sadamajuhtide kukutamiseks. Sadama juhtkond tekitab valede ning korruptsioonimaiguliste otsustega operaatorfirmadele sadade miljonite kroonide suurust kahju, leidsid rahulolematud ärimehed.

Vastuhakku korraldavad kaheksat transiidifirmat ühendav kontsern Transiidikeskuse AS, väetiseterminal AS DBT, stividorkompanii AS Stivis, ning kütusetransiidifirmad AS Pakterminal ja E.O.S. Rahulolematust sadama juhtimisega on avaldanud ka teraseterminal AS Calvex ning AS Oiltanking.

“Tallinna Sadama juhid on transiidi operaatorfirmad tänaseks nurka surunud, mängides meid iga päev üksteise vastu välja,” ütles E.O.S.-i nõukogu esimees Arnout Lugtmeijer eile. “Nad pidurdavad meie ettevõtete kasvu.”

“Sadamajuhtide poolt meile põhjustatud häda on kaua ja vaikselt susisenud ning ületab praegu meievahelised konkureerivad majandushuvid,” rääkis Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare. “Operaatoritesse suhtutakse üleolevalt.”

“Tallinna Sadama maine on välisinvestorite silmis praegu kõige madalam, mis peletab nii transiitkauba kui ka raha mujale, näiteks Venemaale Ust-Luuga sadamasse,” lausus DBT juhatuse esimees Vladimir Volohhonski. “Asjatundlike sadamajuhtide korral võiksime vedada praegusest kaks korda rohkem kaupa.”

Ühe peamise etteheitena süüdistavad mässulised operaatorid sadamajuhte mitmeti tõlgendatavate tingimustega konkursside korraldamises sadama-ala jagamisel. Nad väidavad, et sadam mängis segastel asjaoludel kätte maatüki võimsalt kasvavale kütuse transiidifirmale AS Eurodek. E.O.S. pakkus konkursil sama krundi kasutamise eest kaks korda rohkem raha, kuid Eurodek tunnistati võitjaks tänu suurimate veomahtude garanteerimisele, mis pole õiglane, rääkis Lugtmeijer. “Sadama konkursid tuleks korraldada riigihanke seaduse, mitte juhtkonna suva järgi,” lisas ta.