Trumpi valimiseelsed lubadused vabakaubanduslepingud üle vaadata ja omamaist tootmist edendada oleks vesi Volvo grupi veskile. Erinevalt konkurentidest ei ole Volvo grupp tootmist madalamate kuludega Mehhikosse kolinud, vaid toodab Põhja-Ameerika turu tarbeks veoautosid USAs.

Volvo gruppi kuuluvatest veoautodivisjonidest on USAs enim esindatud Volvo ise ning Mack, mis on üks USA veoautonduse sümboleid. Kuid mõlema brändi müük on USAs languses: Volvo müüs kolmandas kvartalis Põhja-Ameerika turul 3200 veoautot, vaid pool sellest, mis mullu samal ajal, samas kui Macki müük on kukkunud ligi 15%.

Volvo grupi kogumüük Põhja-Ameerikas ulatus tänavu esimese üheksa kuuga 23 123 veoautoni. Mulluse sama perioodiga võrreldes on müük vähenenud 43% ning seda kukkumist ei suuda grupile tasa teha isegi üheksa protsendi võrra kasvanud müük põhiturul Euroopas.

Trumpi protektsionistlik poliitika võib Volvole ainult kasuks tulla. Macki põhitootmine asub Macungies Pennsylvania osariigis ja Volvo tootmine Dublini nimelises linnas Virginia osariigis. Mootoreid ja käigukaste neile veoautodele toodetakse tütarettevõttes Hagerstownis Marylandi osariigis. Volvo grupil on küll ka paar tootmisüksust Kesk- ja Lõuna-Ameerikas, kuid Põhja-Ameerika turule need ei tooda.

Siiski ei ole Volvo grupi tegevjuht Martin Lundstedt vabakaubanduse piiramise üle õnnelik. "Ma päris tõsiselt ei aplodeeri sellele," ütles ta Soome rahvusringhäälingule Yle reedel uue Volvo keskuse avamisel Vantaa linnas. "Vabakaubandus on kasulik väikestele ekspordist sõltuvatele majandustele nagu Soome ja Rootsi. Ainult vabakaubandusega tuleb majanduskasv."